Verdeel een signaal 9GHz met DFF-gebaseerde divider in 45nm.

W

wuwoze

Guest
Hi guys,

Ik heb uitgevoerd een ring-oscillator op 45nm technologie node.De ring oscillator heeft 11 stadia van de omvormer, en de snelheid van de ring oscillator is 9GHz.De uitgang is aangesloten op een DFF-gebaseerde divider, ook op 45nm technologie knooppunt, en de frequentie wordt gedeeld door 2 mooi.Maar al deze zijn alleen in Spectre simulatie.Ik vraag me af of in de echte wereld, dat de DFF-gebaseerde divider kan verdelen dat bereik van de frequentie (8GHz ~ 11GHz).

Ik heb meer gedaan simulatie van de DFF-gebaseerde divider, en het is aangetoond dat de frequentie van de verdeler tot op 12GHz zouden kunnen verdelen.

In 45nm technologie knooppunt, VDD is 0.9V.

Dank u!Toegevoegd na 2 uur 57 minuten:Is er enige vorm van hoge snelheid probleem?
Zal er als inductie, capaciteit, weerstand of probleem?

Sorry ik ben niet goed in analoog ontwerp.

Bedankt.

Professional-producten geïmplementeerd-design van een TPSC verdeler van 2 in 065CMOS zijn ontwikkeld met een max. freq van 6.2GHz (Ontwerp van Experiment-DOE-Post Layout simulatie) en metingen zijn in overeenstemming met simulatie.
Let op: er kan een groot verschil uit schematische en Layout simulaties.Lay-out is echt kritisch, iets dat moet worden gedaan op een zeer hoog professioneel niveau.
Natuurlijk zal er een hoop van parasitaire problemen ...
Ik hoop dat het kan helpen.
Mazz

wuwoze wrote:

Is er enige vorm van hoge snelheid probleem?

Zal er als inductie, capaciteit, weerstand of probleem?

Hartelijk dank voor uw adviezen.

Man, ik heb een heel erg slecht gevoel.Ik zou gestegen zijn de stadia van de ring oscillator.

De lay-out van divider is gemiddeld, maar ik probeerde te minimaliseren zoveel routing mogelijk.

Het blijkt dat in post-sim de 11-fase-omvormer ring oscillator alleen kan draaien 5.6GHz, en de verdeler-by-2 kan verwerken 6.25GHz signalen.

Maar de SS divider niet aankan tt of ff ring oscillator.Maar hun voorbeeld is hooguit 60 micron.

voor dynamische vergrendelingen, de verdeler heeft een lagere frequentie te beperken evenals de hoge frequentie een, afhankelijk van het ingangssignaal amplitude / frequentie, is er een paper over dit onderwerp door Michael groen,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back