Verbetering van de return loss resultaten in Wilkinson Power splitter

C

chailingleow

Guest
Hi all,

Wie over het verbeteren van rendement verlies resulteert in Wilkinson macht splitter? Thanks

Uw vraag is niet duidelijk.Heeft u ontwerp uw eigen splitter of al een?Wat zijn design details?Als je het ontwerp moet u naar rechts transmissielijnen en connectoren gebruiken.Voor 50 Ohm 2-weg splitter moet u twee 70,7 ohm lijnen en een 50 Ohm lijn, alles over z van golflengte lang.Ook is het erg belangrijk om recht voetafdrukken voor connectors hebben.Volgende punt is bandbreedte.Wilkinson splitter is smalband apparaat.Afhankelijk van de centrale frequentie die u kunt verwachten goed rendement verlies voor bandbreedte ongeveer 20%, maar zelfs voor 40% S11 & S22 kan nog steeds aanvaardbaar zijn.Als er niet genoeg bandbreedte kunt u bouwen cascade Wilkinson.Goede start uitgave mag worden deze: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=188014&highlight = in het geval je het nodig hebt.
Vergeet niet isolement weerstand.Wanneer u afgedrukt transmissielijnen FR4 substraat meestal goed genoeg tot 4, soms zelfs 5 GHz ten minste voor 2-weg splitter.Ik maakte 2-weg Wilkinson op double layer FR-4 voor 3 tot 5 GHz-band en kreeg aanvaardbaar parameters.Gebouw 4-weg Wilkinson over dubbele laag boord is niet eenvoudig, maar mogelijk taak.

Met vriendelijke groet,
RF-OM

Hoi,

Ik wil de invoeging verlies over 13dB en isolatie 5.5dB.
Ik heb al een circuit.But ik nodig om beter op zijn parameter.If u nog goed document over hoe Wilkinson Power splitter ontwerp binnen de spec, pls email me.Thanks voor het helpen ..

S23 (isolatie) van 5,5 dB is niet een groot probleem.Maar nogmaals, heb je niet vertellen wat de frequentie en wat is constructietype.S11 van 13 dB is moeilijker te krijgen.Controleer het boek dat ik je verteld en vindt u een aantal goede informatie.Er zijn een heleboel boek over splitters, probeer de zoekfunctie van Google en u krijgt ton van informatie.

Beste reards,
RF-OM

Hoi,

Frequentie van 10MHz tot & GHz.what do u betekenen het ontwerp van het type?
Mag ik weten welk boek u aanbevelen? Omdat er weinigen zijn er, en het enige tijd duren voordat het downloaden .. haar mogelijk is, dan kan het stuur mij email dan zijn makkelijker ..

Thanks a lot

Geachte chailingleow,
Nou, mijn felicitaties met zo uitdagende taak.Zeker niemand off-the-shelf splitter zal werken in zo'n groot bereik.Je doel is dicht bij mijn.Momenteel ben ontwerp splitter voor 5 tot 5000 MHz.Het wordt beschouwd als onmogelijk, maar bijna 50 jaar geleden een van mijn collega's en leraren leerde mij een uitstekende techniek regel: je ogen kunnen worden bang, maar handen aan het doen zijn.Sinds dat ik met behulp van deze regel en het werkt echt.In uw specifieke situatie als je beperkt tot Wilkinson combiner oplossing is er maar een manier om het te bouwen: om multi stadium Wilkinson gebruiken.Ik kan ruwweg schatten u nodig heeft over 10 etappes en een dergelijke combiner uitgevoerd op hoge kwaliteit dubbelzijdig Rogers substraat kan worden ongeveer 25 cm lang.Het boek wat ik aan te raden om u is Peter Vizmuller s "Systems, Circuits, en vergelijkingen.Er zijn vele andere boeken, maar deze is een goed begin.
Als u niet beperkt tot Wilkinson circuit controleren RF-transformator splitters.Zij zullen geen resultaten zo goed als multistage Wilkinson, maar zal veel kleiner en minder duur.
Met vriendelijke groet,
RF-OM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back