veranderende x-as in spook

E

ee484

Guest
Hallo, iedereen,

Ik ben momenteel problemen met het instellen van enkele DC operationele parameters als mijn x-aixs in Spectre.
Zeg, ik veeg DC met Vdc en verschaft voedingsspanning tot eenvoudige diode aangesloten NMOS.
Aangezien ik vegen met Vdc = Vgs kan ik alleen maar plot een grafiek met een vaste x-as, die Vgs.Natuurlijk kan ik gebruik maken van een rekenmachine te veranderen y-as vrij.Maar ik weet niet hoe te veranderen x-as naar andere parameters dan Vgs in deze zaak.

In Hspice.par () zal dit werk.Maar, ik weet niet hoe te doen in Spectre.
Please help me out.

Dank u bij voorbaat!
BJ

Laten we zeggen dat je Vgs vegen in het DC analisys en doe een Vds vegen in een parametrische analisys.Als je het plot Ids u Vgs hebben voor de x-as en verschillende plot voor de differents Vds.
Open de rekenmachine, en met de "familie" knop selecteert u een van de curve.Toen in de speciale functie, kies "waarde" en voer de Vgs waarde u wilt (laten we zeggen 1V).De push-plot.
U heeft een bocht met de Vds waarde op de x-as en de Ids op de y-as, wat overeenkomt met Vgs = 1V.

Ik weet niet of het is wat je wilt doen.Zo niet, kan u meer details geven zodat we kunnen proberen te vinden van de oplossing.

Bedankt,
De technieken die u voorgesteld were very helpful.

Eigenlijk, wat ik wilde doen was het volgende.

Ik wil plot "GM / ID Vs. Vdsat".

Ik kan echter niet vegen Vdsat.Hoe kan ik Vdsat mijn x-as?
(Bijvoorbeeld, aangezien ik het vegen Vgs, Vdsat = VGS - vijfde, dus als lichaam effect wordt genegeerd, ik moet gewoon aftrekken van de vijfde Vgs vegen. Maar, hoe kan ik Vdsat = VGS - Ve als mijn x-as)
In principe wil ik weten hoe een apparaat paramter maken als mijn x-as.Bedankt voor uw hulp!BJ

Sorry voor het niet beantwoorden van tevoren.Eigenlijk heb ik niet de oplossing nog niet gevonden, dat waarom.
Maar ik heb een nieuwe track.Van de rekenmachine, opent de browser.Als u een DC vegen deed, zal je in de boom:
PSF - DC-op --
daar kunt u uw transistor en de parameters, maar ik ben niet zeker hoe om nog plot.
Een ander spoor is de "OP" te klikken.Selecteer de transistor en u kunt kiezen om de interne parameters plot.Maar nogmaals het is niet de x-as.Ik zal je vertellen als ik de weg gevonden.
Sorry

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back