Vds en W / L

B

Blackuni

Guest
Hi All,

Is thr een vergelijking op de relatie tussen Vds (verzadiging) en W / L. show

Ik wil een grafiek HvE voor dit zodat ik kan gebruiken als een meer variabele ontwerp tijdens het gebruik van Gm / Id-methode.

Please help me met uw opmerkingen.Ik sloeg op in dit voor Quiet enige tijd

Bedankt,

Nou, de lange kanaal vergelijking voor Vdsat is:

Vdsat = SQRT (2 Id / k `(W / L))

hoi,

Thanks, Het is niet echt nuttig in mijn geval.Is er een andere manier?

Bedankt,

Gebruik dezelfde EQN op verschillende manieren,
Id = k / 2 (Vdsat) ^ 2
gm = k (Vdsat)
gm / Id = Vdsat / 2

Dont weet precies wat je wilt.

hi lavitaebelle,

Thanks, Hier is mijn eis.Ik houd nog Vds als een meer design beperken, becoz het bepaalt de spanning hoofdruimte / swing.Nu zou ik willen dat zijn relatie met W / L

hoop dat het duidelijk.Laat het me weten als geen of misleidende

bedankt,

Hoi
Misschien is dit papier kan u helpen
(zie eq 13)

Behavioral Modellering van Opamp Gain en dynamische effecten voor Power Optimalisatie van Delta-Sigma modulators en pijplijn ADCs
Anas A. Hamoui, T. Alhajj, en M. Taherzadeh-Sani
ISLPED'06, 4-6 oktober 2006, Tegerrsee, Duitsland.

groeten

Hi hr_rezaee,

Bedankt, Kun je me helpen met THT-eq.of het papier im niet in staat om THT papier te krijgen

bedankt,

Ik neem aan dat zijn de meer dan drive spanning (VGS-Ve) die u wilt vs W / L.Voor een vaste bias stroom, spanning van de overdrive is omgekeerd evenredig met de vierkantswortel van W / L.Voor een vaste gm, is overdrive spanning omgekeerd evenredig met W / L.Je moet vast iets als de huidige of GM om een relatie tussen de twee andere parameters.

Hoi,

Ik ben niet luking voor de overdrive spanning vs W / L

Ik wil 2 hebben een EQ of relatie voor Vds (spanning tussen drain en source) vs W / L

Ik heb dit nodig omdat vds de spanning hoofdruimte bepaalt.Dit zal veel nuttig zijn als MOS transistoren r gestapelde

Thnks,

Waarom zou vds afhangen W / L?Drain is een hoge impedantie node.De Id-Vds relatie is een tweede orde is.Veranderen W / L zal geen invloed hebben Vds whatsover zolang transistor in verzadiging.De afvoer node spanning is onafhankelijk vastgesteld en niet door de huidige of W / L.

Hoi,

Als ik enkele transistor ingezet 1 ten opzichte van andere en beide zijn in verzadiging vervolgens hoe de spanning op de interface punt is bepaald?

Ik weet dat in het kruid wordt bereikt door het NR-algoritme.maar hoe 2 do handmatig.Hier is een voorbeeld kruid dek
vdd1 nr1 GND 1
. wereldwijde VDD gnd 0
. param wen = 35u
m3 nr1 n3 n1 GND cmosn w = wen l = 2u
m4 n1 n2 GND GND cmosn w = wen l = 2u m = 1 geo = 0
vtail n2 GND 0,0
VUP n3 GND 0,7

Hoe kan ik komen tot knooppunt n1 spanning.Ik ben in staat om chnage zien in de knoop spanning door chaning het apparaat W / L

Ik heb een soortgelijke vraag ..wat moet het geval van een
cascode pair, als we willen dat de spanning hoofdruimte precies instellen
de helft van availble beide apparaten?

Je zal uiteraard zien knooppunt n1 veranderen met W / L.Waarom?vanwege Vgs van top transistor en niet vanwege vds van de bodem-transistor.De waarde op knooppunt n1 wordt bepaald door Vgs van M3.De stroom in de transistors wordt bepaald door Vgs van de onderste transistor M4.
Ten eerste hoe is er geen stroom in het circuit omdat je 0 volt hebben gegeven aan de poort van de onderste transistor?Vervolgens de veronderstelling dat u voldoende bias aan het eerste apparaat, controleert u of de poort van de M3 is voldoende hoog zodat M4 transistor in verzadiging.
Voor een goede werking van de hele cascode, poort van de M4 moet Ve Vov en poort van M3 moeten vooringenomenheid van 2 Ve 'Vov.Hier Ve '> Ve vanwege lichaam effect en Vov is meestal gehouden rond 100-200 mV.

Hoi,

Its a typo.Als ik beide apparaten vermeld zijn in verzadiging.

Blackuni wrote:Ik houd nog Vds als een meer design beperken, becoz het bepaalt de spanning hoofdruimte / swing.
Nu zou ik willen dat zijn relatie met W / L

Hi hr_rezaee,

Gelieve mij de fout punt im doet!

Hier zijn de punten die ik graag weten

1.Als ik twee gestapelde transistors (zoals het voorbeeld dat ik eerder geplakt) hoe de VDS van de M3 en M4 is gekomen?Want als ik graag houden het knooppunt N1 op vdd / 2 hoe kan ik bereiken?Ik kan dat doen door iteratieve SPICE simulaties maar ik geloof dat er een soort van wiskundige relatie te zijn.Als het ontwerp hoofdruimte is 1v dan 100mV verschil is een groot aantal.

Sorry voor het stellen van zo'n eenvoudige vraag, maar ik doe geen ans hebben voor dit zo tot me haar stoere Q

Bedankt,

Herinnert u zich de inversor cel?Twee transistoren conected als uw voorbeeld, maar met gelijke spanning op de gate.Dezelfde aanpak kan worden toegepast op uw zaak en uiteraard zal er een uitdrukking van Vd voor m4, en je kunt er wat voor een niveau 2 transistor model:
Ik =. 5KW / L (VGS-Vt) ^ 2 (1 lambda * VDS)

Beide transistors hebben dezelfde stroom, dus je kan ik vervangen door de vergelijking van de andere transistor, dan gelijk en op te lossen voor Vds.

Nou heb je een uitdrukking met dit, maar de uitdrukking is geldig als niveau 2 model is, dus als u werkt met korte chanels moet je andere transistor model.

Als dit kan u helpen vergeet niet de help knop ....

Hoi,

Ik moe ur suggestie eerder het werkt voor laag niveau modellen en niet goed voor de korte kanaal als ze r veel variabele parameters in de vergelijking.

Is thr een plaatsvervanger?

is het helemaal niet nodig om wrry ABT dit?

Bedankt,

Blackuni wrote:

Hi hr_rezaee,Gelieve mij de fout punt im doet!Hier zijn de punten die ik graag weten1.
) how the VDS of the m3 and m4 is arrived at?
Als ik twee gestapelde transistors (zoals het voorbeeld dat ik eerder geplakt)
hoe de VDS van de M3 en M4 is gekomen?
Want als ik graag houden het knooppunt N1 op vdd / 2 hoe kan ik bereiken?
Ik kan dat doen door iteratieve SPICE simulaties maar ik geloof dat er een soort van wiskundige relatie te zijn.Als het ontwerp hoofdruimte is 1v dan 100mV verschil is een groot aantal.Sorry voor het stellen van zo'n eenvoudige vraag, maar ik doe geen ans hebben voor dit zo tot me haar stoere QBedankt,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back