VCO trekken

G

GDF

Guest
Iedereen weet hoe het trekken effect te simuleren?Mag ik het simuleren
door Cadence of ADS?Ik zou graag zien dat de VCO interferred door PA.
De VCO frequentie wordt 1.6GHz, is PA draaiend op 1.9GHz.

Bedankt,

Hoi

Zou het niet 300MHz verschil te ver en worden verzwakt
door TX PLL lus filters?Mag moet u uw storingen frequentie
meer dicht bij de doelgroep VCO, tha't zeggen, verschil binnen TX lus bandbreedte
, Otherwize het trekken kan negilible worden.

Hoe denk je dat?

Groeten,

Voor dergelijke proeven ik blijf dingen eenvoudig.Ik haak een verzwakker uit weerstanden ingesteld op de juiste waarde te creëren van de omvang terugkeer verlies ik wil.Vervolgens heb ik haak een 50 ohm transmissie als bij een kortsluiting aan de andere kant, en laat de lengte van de lijn variëren.

Als ik een 12 dB rendement verlies van iedere hoek wilde, zou ik de verzwakker weerstand waarden opleveren 6 dB insertion loss.

Algemeen opdrachtgever om uit te trekken een effect is van toepassing SWR 10:1 verhouding.Dus, in de simulatie omgeving, een ideale schakelaar kan worden gebruikt om verandering belasting van de VCO om de frequentie gevoeligheid met betrekking tot het laden observeren.

Zo kan een PSS of HB-analyse worden uitgevoerd met een ideale belasting en afweek belasting en de frequentie van de trilling moeten worden vergeleken tussen twee staat.

Sorry, maar u bent verkeerd.Je moet een willekeurige hoek veranderende belasting te simuleren.

biff44 wrote:

Sorry, maar u bent verkeerd.
Je moet een willekeurige hoek veranderende belasting te simuleren.

Ik denk dat de auteur wil het injecteren sluis verschijnsel zien!
toch?

Er zijn namen voor de twee verschillende effecten!

VCO Pulling: Middelen belasting variatie effect op VCO fase / frequentie prestaties

VCO Pushing: Middelen effecten op het aanbod en stuurspanningen

Als je injecteert een kleine harmonische toon die verband houden met de natuurlijke frequentie op de leveringen (VDD, VSS, substraat) krijg je een fase reactie.Als de kleine toon is gekoppeld aan de VCO uitgang (synthesizer, PA) de frequentie zullen verschuiven.

Simulatie van dit effect is weinig lastig.Fase storing kan het best worden gezien door twee VCOs simuleren.Een beïnvloed, de andere niet.Maak een faseverschil plot.Als de frequentie verschuiving moet worden opgemerkt, moet je zoeken naar de koppeling element.In de meeste gevallen de ondergrond of de levering.Simuleer met en zonder de koppeling maar wees voorzichtig niet om vertekening omstandigheden veranderen.Dus alleen inductie wijzigen of nul DC stroom ohmse substraat pad zijn toegestaan.Anders is het resultaat niet waar.Je hebt om te zoeken naar bepaalde kHz bij sommige GHz!

Ik ben ook frustreren te simuleren injectie vergrendeling fenomeen, maar ik denk dat het de auteur wil het trekken effect te wijten aan de PA te leren kennen.1900 MHz en 1600 MHz zijn te ver van vergrendeling bereik.Ik zou 1900 MHz signaal toe te voegen aan de input-poort van de VCO (waar je de "OSC port" en zie de uitgang. U kunt 1900 Bron MHz zeer macht om het effect van de output te zien. Ik zou ook Voorbijgaande simulatie gebruiken om te zien het effect op de VCO opstarten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back