VCO ontwerpen met -190 dBc / Hz faseruis @ 10 KHz?

R

rosaeidi

Guest
Hoi

Mijn project onderwerp is "Het ontwerpen van een 2,4 GHz VCO met -190 dBc / Hz faseruis @ 10 KHz."

Is het mogelijk?

Je zou van een typefout had en ment -100dBc/Hz bij 10 kHz offset welke achieveable is en redelijk praktisch, afhankelijk van uw aanvraag.

Shogun

Alleen in vloeibaar helium met supergeleidende holte.En -190 IMHO is onmogelijk, alleen omdat 180-185 actieve apparaat lawaai is afgebroken holte prestaties.Kijk naar de pearametric pompen oscillator met quantum versterker.

-174dBm is thermische ruis vermogen bij RT voor 1Hz bandbreedte.
Meting onmogelijk zal zijn.
Ik denk niet dat een meetinstrument is beschikbaar voor dit soort metingen.

"-174dBm is thermische ruis vermogen bij RT voor 1Hz bandbreedte.
Meting onmogelijk zal zijn.
Ik denk niet dat een meetinstrument is beschikbaar voor dit soort metingen. "

De oorspronkelijke spec was -190dBc/Hz.In het geval uw VCO uitgangsvermogen is 16 dBm, kunt u meten -190dBc/Hz geluidsniveau zodanig dat de thermische ruis geen beperkingen veroorzaken.In de praktijk kunnen er niet zo veel instrumenten die zou hebben meer dan 190 dB dynamisch bereik.

Zeg je dat je Prof VCO werkt aan spec en hem te vragen om het te meten!
Ik heb nog nooit een instrument dat kan meten -190dBc/Hz.
Zoals anderen al hebben gezegd, witte ruis van ons universum is-174dBc/Hz dus alles
onder dat is cutting edge technologie.Het moet een strikvraag worden door uw Prof

Vergeet de thermische ruis kt / q, over -174dbc/hz bij een normale temperatuur

dus ik denk dat uw project is moeilijk

Een eerlijke beetje hier van verkeerde informatie.-174 DBc / Hz thermische ruis vloer?Boy is dat verkeerd!Controleer uw eenheden.

Wat het meten van deze, moet u twee afzonderlijke oscillatoren te bouwen, hebben sommige middelen te vergrendelen (in een zeer smalle lus bandbreedte) de ene fase naar de andere, leg ze in kwadratuur, en sloegen de twee uitgangen in een mixer (optredend als een fase detector).Vervolgens vullen de mixer video-uitgang en kan uw meting.

Wat eigenlijk de oscillator te maken, heb je twee keuzes te proberen:
1) krijgt een zeer hoge Q holte (misschien fluisteren galerie modus in saphire) en start de oscillator op een zeer hoog vermogen niveau (misschien 1 watt).Opzoeken vergelijking "Lesson's" om te zien wat geladen Q en oscillatie macht je nodig zou hebben.
2) hebben een vrij goede oscillator, en gebruik een zeer hoge Q resonator als een frequentie-discriminator, en het gebruik van de frequentie discrimineert output in een terugkoppeling naar de oorspronkelijke fase oscillator's lawaai ontaarden.

biff44 wrote:

Een eerlijke beetje hier van verkeerde informatie.
-174 DBc / Hz thermische ruis vloer?
Boy is dat verkeerd!
Controleer uw eenheden.Wat het meten van deze, moet u twee afzonderlijke oscillatoren te bouwen, hebben sommige middelen te vergrendelen (in een zeer smalle lus bandbreedte) de ene fase naar de andere, leg ze in kwadratuur, en sloegen de twee uitgangen in een mixer (optredend als een fase detector).
Vervolgens vullen de mixer video-uitgang en kan uw meting.Wat eigenlijk de oscillator te maken, heb je twee keuzes te proberen:

1) krijgt een zeer hoge Q holte (misschien fluisteren galerie modus in saphire) en start de oscillator op een zeer hoog vermogen niveau (misschien 1 watt).
Opzoeken vergelijking "Lesson's" om te zien wat geladen Q en oscillatie macht je nodig zou hebben.2) hebben een vrij goede oscillator, en gebruik een zeer hoge Q resonator als een frequentie-discriminator, en het gebruik van de frequentie discrimineert output in een terugkoppeling naar de oorspronkelijke fase oscillator's lawaai ontaarden.

-Geen meet-apparatuur is dit dynamisch bereik ..
190dB!(Als ik weet ..)
-Zelfs stoere u gevonden SA (of iets anders), hoe deze apparatuur zal maatregel -174dBm/Hz geluidsniveau?

In dit gebied flikkeren geluid dominant is, hoe deze apparatuur flikkering lawaai van thermische zal dicriminate??

Er zijn te veel vraag ..

Luister, ik ben niet van plan te houden een school op meetfase lawaai technieken of oscillator ontwerp.Ga doen wat lezen, en te stoppen voor deze bizarre veronderstellingen over de benodigde dynamisch bereik, of thermische ruis vloeren, enz.

Sorry biff44, thermische ruis IS 174dBm/Hz.
Zie - thermische nois wordt gedefinieerd als P = KTB waar
- K Boltzmannconstante (1,38 * 10 ^ -23 Joule / Kelvin)
- T is temperatuur in graden Kelvin (K = 300 voor kamertemperatuur)
- B is de bandbreedte in Hz

dus P = 1,38 * 10 ^ -23 * 300 * 1 = 4,14 x 10-21 W = -174 dBmdus BigBoss heeft recht, periode.

Strejda

biff44 wrote:

Luister, ik ben niet van plan te houden een school op meetfase lawaai technieken of oscillator ontwerp.
Ga sommige lezen, en te stoppen voor deze bizarre veronderstellingen over de benodigde dynamisch bereik, of thermische ruis vloeren, enz.

Ik ben een beetje laat hier, maar ik zal graag een beetje ook commentaar.

Ik hoop dat rosaeidi u uw leidinggevende hebt verteld dat -190dbc/Hz bij 10kHz VCO is uit van de vraag, behalve als u een nieuwe technologie van transistors en resonatoren uitvinden.En dont verliest uw tijd om het onmogelijke.

Maar in een DRO ik heb gezien 180-183dBc/Hz op ongeveer de helft van uw frequentie en 5 keer je frequentie en het was gemeten.

Wat over de mogelijke meting van -190dBc/Hz OSC, mensen vergeten dat de meting relatief is aan de vervoerder de macht niet om de temperatuur lawaai verdieping (die ook kan worden neergelaten in een cryogene omgeving).Het probleem is nu recht dat er geen test beschikbaar uitrustingen voor dat soort meting eenvoudig omdat er geen oscillatoren rond met dat soort specs.Maar als er een dergelijk lage fase ruis oscillator, een Phase Lock Loop-methode met Cross correlatie zal het lukken om het lawaai vloer van de meetapparatuur op 20-40dB lager.Tot nu toe zijn er Kruis correlatie meetsystemen die er al, maar ze gebruikt om het geluid vloer van hun referentie lagere interne oscillatoren alleen.

-190dBc/Hz... lawaai verdieping is-174dBm zodat de oscillator macht moet> 16dBm

maar als faseruis niet onderscheppen na 10kHz het lawaai vloer wat is de vereiste Q. Is dat echt een heel Q.

rond 0dBm met Q = 10 geeft over -90dBc/Hz op 10KHz dus 16dB toe te voegen voor de macht en 84dB voor de Q van Q = 10 ...10 * 10 ^ 8,4 is een beetje veel ...

Maar er zijn enkele puls laser-experimenten geven sommige fs jitter lawaai op sommige MHz herhaling ....need some lezen ...later

Zoals ik al zei, sommige van fundamenteel onderzoek.U moet het geluid vloer versterken in een LNA om de meting.

Het is ontstellend hoe mensen niet lijken op het verschil weten beween dBm / Hz en dBc / Hz.Als u niet begrijpt, dat heb je niet een gebed van een dergelijke meting.

Neem een kijkje op de papieren op

http://rubiola.org/

Hij heeft een aantal publicaties dat sommige impressivly lage fase ruis performcne laten zien, het meten van onder KTB, maar ik weet niet zeker of hij is geworden onder de -190 dBc / Hz, zoals al zijn macht metingen zijn in dBm / Hz en dB (rad ^ 2) / Hz

http://arxiv.org/abs/physics/0503015

is een goed overzicht.

Dave

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back