VCO krijgen Berekening stomme vraag;

M

mouzid

Guest
Hallo,

Ik heb een doupt over de VCO Gain berekening.Alles wat we Knon dat de winst wordt berekend met behulp van de relatie W = W0 GV (Wtun2-Wtun1) / (Vtun2-Vtun1) waar W0 is de centrale Freq (in rad / s).

Dit is de vergelijking van een lijn en als deze lijn stijgt Gv positief is anders als deze lijn valt de Gv negatief is.

Mijn vraag is, als de Gv negatief is wanneer ik het berekenen van de capaciteit voor het filter van de PLL ik een negatieve waarde voor de Capacitances en weerstanden.

Heb ik aan de absolute waarde van Gv gebruiken, zodat de capaciteit waarde geworden
positief?
Last edited by mouzid op 23 mei 2008 9:23; bewerkten in totaal 1 keer

Quote: We Knon dat de winst wordt berekend met behulp van de relatie W = W0 GV (Wtun2-Wtun1) / (Vtun2-Vtun1) waar W0 is de centrale Freq (in rad / s).Dit is de vergelijking van een lijn en als deze lijn stijgt Gv positief is anders als deze lijn valt de Gv negatief is.Wat noem je Gv is de controle spanning van de VCO.Dit kan positief of negatief.Het andere deel van de vergelijking - de haakjes - is de helling van de VCO-functie.
Maar beseffen dat de hele vergelijking is niet iets als een "gain", het is gewoon de VCO vergelijking en geeft de relatie tussen controle spanning en de uitgang van de frequentie.

Bovendien moet je je realiseert dat het teken van de stuurspanning heeft geen invloed op het filter overdracht functie en dus geen invloed op het teken van condensatoren of weerstanden.Als de uitgang van het filter (stuurspanning) negatief is de ingang is negatief ook!Toegevoegd na 47 minuten:Addendum: Ik denk dat in de meeste gevallen de controle spanning positief zal zijn en zal alleen worden shiftet rond de nominale operationele (positieve) waarde.

De lineaire karakteristieke van de VCO stijgt of daalt, hangt af van de verwijzing van de PLL's en feedback signalen verbindingen naar de fase en Freq detector.
Een voorbeeld van een dalende curve is nby geven de figuur.

Wanneer de Gv negatief is de fase zal een toevoeging 180 graden ik denk?dus alles zal veranderen.
Corrigeer me als ik verkeerd ben.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

De lineaire karakteristieke van de VCO stijgt of daalt, hangt af van de verwijzing van de PLL's en feedback signalen verbindingen naar de fase en Freq detector.Een voorbeeld van een dalende curve is nby geven de figuur.1.) De karakteristieke weergegeven in de figuur duidelijk niet lineair

2.) Ik zie geen "dalende curve".Ik zie een curve frequnecy versus controle spanning.Wanneer de Gv negatief is de fase zal een toevoeging 180 graden ik denk?
dus alles zal veranderen.Ter voorkoming van misverstanden en verwarring die u gebruikt in uw verbale beschrijvingen dezelfde symbolen als in de figuur (die blijkt Vc op de horizontale as),
Waarom gebruik je Gv??

3.) De curve laat een nominale operationele punt op Vc = 1 Volt.Meer dan dat, volgens de curve er zal nooit een negatieve controle spanning.
Dus, wat is het probleem?

I'm sorry leden, geüpload ik de verkeerde figuur.

Ik zal proberen om meer accuraat in mijn vragen.
1 - De curve is lineair.
2 - Gvco = (w1-w2) / (v2-v1) die negatief is

@ LVM

Ja je waar rigth toen u zei dat de curve niet daalt.Bedankt.
Maar ik heb twee opmerkingen:
1 - Voor zover ik weet, met het oog op de studie van dergelijke VCO te vereenvoudigen, zijn dit soort bochten gelineariseerd.En dat is heel makkelijk is omdat de geïntroduceerde fouten zijn zeer zwak.
2 - De F = F (Vtune) en w = F (Vtune) zijn hetzelfde coz kunnen we de een van de andere door een eenvoudige vermenigvuldiging / deling krijgen door (2 * pi).
3 - Wat de 3e punt Er is geen probleem.
Dus we terug naar mijn eerste vraag.

Het zou een goed idee om uw "eerste vraag te herhalen".Wat is het probleem nu?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back