vaststelling van de excitatie in HFSS?

A

abhi_kolkata

Guest
hoi,

Ik heb enige twijfel over de definitie van de excitatie in HFSS voor een centrum gevoed archimedisch vlakke spiraalvormige antenne (800MHz - 3Ghz).Ik ben momenteel met een adem haven van gedreven terminaltype binnenkant van de kloof tussen de twee takken in het centrum op een rechthoek die is verbonden met zowel de armen op haar beide zijden.maar ik weet niet of dat juist is of niet.

dus als iemand enig idee heeft of voorbeelden over hoe het te doen correct plz aandeel ur standpunten.

met betrekking tot
abhi

Ik denk dat je nodig hebt om uw ontwerp hier.Ik wil praten een kijkje bij de poort alvorens u mijn reactie

Ja een adem-poort kan gebruikt worden voor dit soort opwinding.Het geeft de antenne-ingang impedantie in de feed kloof.

Een meer rigoureuze model kan onder meer de aard van de voeding (eventueel met balun) dat zal worden uitgevoerd.Een sleuf spiraal kan worden gevoed via een vlakke oneindige balun.Metalen spiralen kan gebruik maken van een coax-feed met het schild is aangesloten op een arm en de middelste pin is aangesloten op de andere.Ook enige vorm van afstemming kan het noodzakelijk zijn om de hoge feedpoint impedantie van de spiraal (~ 200 Ohm) naar de feedline.

algemeen voor de draad structuren, een adem-poorten zijn de beste opties.
let er dan op dat u uw integratie lijn correct.Als je gebruik maakt van een vlakke plaat voor de adem-poort, start de integratie lijn van de rand of gemalen aan de andere kant.Doet halverwege kan problemen veroorzaken.

Voor integratie lijn markeert middelpunt en eenvoudig gebruik ur aanwijsapparaat

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back