variantie van het product van twee willekeurige variabelen

S

serhannn

Guest
Als ik twee RV's X en Y (die niet per se onafhankelijk zijn), wat zou de aanpak van de variantie van hun product in de veronderstelling dat ik varianties van X en Y, dat wil zeggen weet vinden zijn, als Z = XY, wat is var (Z) ? Ik zocht op google en vond een aantal suggesties, maar de meeste van hen waren gebaseerd op de veronderstelling dat X en Y onafhankelijk zijn. Wat zou een meer algemene oplossing zijn? Heel erg bedankt.

Als er bestaat corelation tussen X en Y, dan is het vinden van de variantie van Z wordt iets ingewikkelder als gevolg van de eis van het kennen van de covariantie van X en Y. Syntax: [] = covariantie, = variantie, "" = Mean, () = normale Paranthese = [XY]. ([XY] + 2. "X". "Y") +. + ("Y" ^ 2) + ("X" ^ 2) Hoop dat het helpt. {Btw, kan het vereenvoudigd tot slechts 3 termen: (. "XX" "YY") - (.. 2 ("X" ^ 2) ("Y" ^ 2)) = "XY" ^ 2 +, maar zoals ik al zei je nodig hebt om covariantie rekening te houden. }

Wilt u een aanzienlijke kennis te ontwikkelen, lees functies van willekeurige variabelen uit Papoulius boek.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back