K
KPE
Guest
Ik heb wat advies over hoe verder te gaan van prototype tot productie. Ik heb een prototype op de FEZ Cobra, en is nu op zoek naar waardoor de kosten die voor een kleinschalige productie (100 + stuks). De basiscomponenten zijn: drie versnellingsmeters, GPS-module, TFT touch display en de EMX bord van GHI (ARM9) Het prototype van de kosten is ongeveer 500 USD (inclusief behuizing), en ik nu af hoe ik kan dit teruggebracht tot misschien wel 250 USD. Het prototype heeft ook een kleiner ontwerp, dat een behoefte aan een aangepaste printplaat, custom behuizing, sommige componenten en iemand die kan monteren alles maakt. Waar koop je componenten tegen lage prijzen voor een kleinschalige productie? De versnellingsmeters kunnen worden gekocht bij de manufactor op 3 dollar @ 5000 eenheden. Dit is niet kleinschalig, maar een enorme verlaging van de kosten, omdat de prototypes USD 20 pr. eenheid. Een ding dat me opvalt is dat je met een ARM9 op basis van GPS uit China zo laag als 60 tot 80 USD, wat veel meer RAM-geheugen en snelheid dan de EMX raad van bestuur heeft. Zou het waanzin zijn om een dergelijk apparaat en interface mijn versnellingsmeters strip, en de GPS-software overschrijven met mijn NETMF applicatie?