van CMOS aan bipolaire

S

surianova

Guest
Hi all,

Ik ga voor het migreren van CMOS aan bipolaire ontwerpen, wat zijn de thema's moet ik een studie of dingen moet ik dat weten?

Surianova

surianova schreef:

Hi all,Ik ga voor het migreren van CMOS aan bipolaire ontwerpen, wat zijn de thema's moet ik een studie of dingen moet ik dat weten?Surianova

scottieman schreef:surianova schreef:

Hi all,Ik ga voor het migreren van CMOS aan bipolaire ontwerpen, wat zijn de thema's moet ik een studie of dingen moet ik dat weten?Surianova

ja, rf over biplor is een goede onderwerpen.
een ander lage kosten IC, zoals 431.
kun je studie uit bicmos ook

,

surianova,Citaat:

Ik ga voor het migreren van CMOS aan bipolaire ontwerpen, wat zijn de thema's moet ik een studie of dingen moet ik dat weten?

bedankt voor het antwoord.Door de manier, een homepage kan ik verwijzen naar, om
meer infomartion?

Ik had dit probleem in het verleden.

Magnetron GHz en RFIC ontwerpen in Bipolar zijn niet direct beschikbaar in boeken.IEEE (VS) en IEE (UK) tijdschriften zijn de beste bronnen.

Weinig magnetron boeken zoals "Microwave Transistor Versterkers: Analyse en Ontwerp" door Guillermo Gonzalez.Maar dit doet 'touch veel op HBT versterker.

Bipolar voor RF zijn meestal zeer oude boeken, die verwijzen naar BJTs.
Meer boeken over CMOS RFIC ontwerpen, niet verbaasd.

Ik ben nog steeds aanbevelen tijdschriften.

Bipolar is enkel apparaat ...het ontwerp tech.zullen dezelfde blijven ..U moet weten hoe vertekenende n enkele afweging ...slechts een deel is diff ..van hen geen gemakkelijke taak ...expecially voor hogere snelheid ......

Hi Surianova,

Migreren van CMOS naar Bipolar is een goede keuze, zeker wanneer u over het ontwerp van een hoogfrequente schakelingen.Zelfs in CMOS we kunnen bereiken dat het ontwerp aan 10Gbps maar met de hulp van Op chip inductor waarin het niet een goede keuze voor ontwerpers als het gaat om de chip grootte.Ik denk dat, om voor u te begrijpen over Bipolar ontwerp, het gewoon een groot probleem, omdat de methode van vertekenende en de exploitatie van een transistor wordt hetzelfde concept als in CMOS, alleen maar zal verschillen in de grootte van transistors coz het bedrag van de huidige volgt wordt bepaald door de grootte van de zender en ook in biploar we overwegen meer op de β (huidige winst factor) dat betrekking heeft basisareaal vergeleken met CMOS in de winst een bepaling enzovoort en ook te begrijpen van het proces en voor aanvang te ontwerpen.

Als voorgerecht kunt u verwijzen boeken zoals Sedra & Smith, Paul Gray Meyer, meerforel & Sansen, die onder meer op Bipolar ontwerp.Sante,
Suria

Hi SkyHigh

[/ quote]
Bipolar (HBT) kunnen werken op hogere frequenties dan CMOS, maar ten koste van het hoger stroomverbruik.
[/ quote]

Ik heb een vraag over dit, als we willen opereren CMOS en bjt in dezelfde
frequentie, 1GHz bijvoorbeeld, die een meer stroom verbruikt?bjt moet
verbruiken minder energie, toch?[/ quote]
Zag je later bericht, ik veronderstel dat je bedoelt transistor circuit niveau.
U moet weten:
1.DC vertekenende, Circuit Gain Configuration, Parasitics, feedback-en Stabiliteit in Bipolar.
2.Grotere Lekstroom en Shot Lawaai in Bipolar.
3.In RFIC, impedantie matching een Bipolar verschilt van MOS.Bipolar gemakkelijker is om, in feite.
4.Bipolar heeft een betere lineariteit dan MOS (BJT vs MOS), in de meeste gevallen, hoewel sommige MOS zijn beter (HEMT vs HBT), maar HBT is sneller dan HEMT.
5.Noodzaak om de aandacht te vestigen op geluiden in Bipolar.Bipolar is berucht voor zijn zeer luidruchtig. [/ Quote]

Voor 4.Bedoelt u bipolaire heeft betere lineariteit is vanwege extra feedback
weerstand?Voor ruwe bipolaire, moet erger lineariteit dan CMOS wijten aan de kruising
recht.

Ik denk dat er geen methode om te kunnen eenvoudig te migreren naar CMOS bipolaire.Ik denk dat als het circuit migreren moet gebaseerd op het begrip van de oorspronkelijke route. gebaseerd op de oorspronkelijke route comprehended, kunnen we redesign het circuit op de nieuwe technologie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back