USBASP voor avr ............

K

khushi_123

Guest
Ik heb dit circuit, maar het werkt niet .. wat is de fout .. please help .. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] wat is het doel van de zener diodes? .. Zal het werken zonder hen?

Ik ben geen expert op USB, maar in dit geval denk ik dat de zeners nodig zijn - de microcontroller werkt op 5V, maar de USB datalijnen niet, voor zover ik weet. De zeners (en weerstanden) beschermt tot op zekere hoogte. Het lijkt erop dat sommige ruwe interface, maar mogelijk het zal werken.

USBasp webpagina is hier te vinden: http://www.fischl.de/usbasp/
usbasp_circuit.png
Circuit werkt als charme. ;-) Ik gebruik ATMega48.

1. Heeft u het programma van de microcontroller met de Hex-bestand voor USBASP programmeur? 2. Heb je ook de USB-driver voor usbasp geïnstalleerd (als u het testen van deze programmeur op Windows)? 3. Weet u zeker dat de USB-D + en USB D-pinnen niet worden uitgewisseld? zonder programmering van het hex-bestand en het installeren van de Windows-driver de pc-side applicatie herkent dit circuit. Doel van de zener diodes: Sinds de microcontroller die in deze programmer schakeling maakt gebruik van CMOS / TTL-niveau de spelden voor USB-interface en deze microcontroller niet daadwerkelijk de USB-interface ingebouwd in het. En aangezien in de werkelijke usb inteface de signalen dus niet gaan boven 3.6V naar mijn mening het circuit maakt gebruik van Zener diodes om de spanning boven 3,6 clip aan op de USB-signaal spanningsniveaus voldoen. Hoop dat het helpt!

het schema die ik heb geplaatst is van Fishel di website .. Ik heb dit .. usb-stuurprogramma is geïnstalleerd in mijn pc .. ik heb geprogrammeerd hex-bestand ook .. maar nog steeds niet haar te zeggen usb-apparaat herkend .. Ik heb de diodes voor 68 ohm weerstand .. is het de fout? [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] Ik heb de diodes op deze manier .. please help .. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] ik heb gebruikt ATmega8 .. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] wat is het verschil als ik diodes aansluiten voor of na 68 ohm weerstand?

het schema dat ik heb geplaatst is van Fishel di website .. Ik heb dit .. usb-stuurprogramma is geïnstalleerd in mijn pc .. ik heb geprogrammeerd hex-bestand ook .. maar nog steeds zijn te zeggen usb-apparaat niet erkend .. Ik heb de diodes voor 68 ohm weerstand .. is het de fout? [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] Ik heb de diodes op deze manier .. please help .. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] ik heb gebruikt ATmega8 .. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] wat is het verschil als ik diodes aansluiten voor of na 68 ohm weerstand
Mijn vriend dat circuit niet van http?: / / www.fischl.de Ik toon in bericht # 3 circuit van die site, circuit werk zonder problemen, maken precieze zoals dat circuit en er is geen probleem. Je ziet in de linker bovenhoek van het circuit beeld er tekst "aangepast"! Verschillen duidelijk is, is er geen behoefte voor commentaar op dat. ;-)

Ik heb krimp shell in plaats van isp connector die gebruikt wordt .. please nu controleren van het circuit .. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] u zei dat "Weet u zeker dat de USB-D + en USB D-pinnen niet worden uitgewisseld?" wat betekent dat?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back