USB1.1 via gezet

B

brmadhukar

Guest
Hoi,
Ik gebruik USB1.1 ScanLogic apparaat voor de overdracht van gegevens.Ik ben in staat om op minder dan 1MB / s maar de spec zegt 12MB / s in volle snelheid modus.Mijn gegevens zijde wacht op ACK signaal voor een zeer lange tijd.Hoe kan ik debug dit probleem.
TIA
brmadhukar

U begrijpt de USB spec meer.

Apparaat sturen zo snel als mogelijk.

USB host zal vertragen als verloren timeing om ....

8Mbit / s is maximaal mogelijk voor EZ-USB met behulp van MS-Windows PC.

Hoi,
Zijn er procedures om te bepalen of de USB-apparaat is optimaal presteren.Is er een verschil tussen Isochrone doorvoersnelheid en Bulkmode overdracht verwerkingscapaciteit.

De scan logica apparaat dat blad zegt dat een maximum van 12 Mbps mogelijk.Ebven 8M is OK voor mij.Maar op mijn doelgroep kant ben ik te wachten op ACK signaal, zodat de beperking lijkt te zijn van de PC zijde.De USB host controller eigendom toont een bandbreedte van 10% op de ramen eigenschappen pagina.Hoe kan ik het verbeteren van de situatie.

brmadhukar

Hoi,
Ik heb op de doelcomputer kant van de USB en vond dat het wachten op de ack 90% van de tijd.De bestuurder op ontvangende kant (API-aanroep) lijkt 900us nemen voor elke overdracht.
brmadhukar

brmadhukar schreef:

Hoi,

Zijn er procedures om te bepalen of de USB-apparaat is optimaal presteren.
Is er een verschil tussen Isochrone doorvoersnelheid en Bulkmode overdracht verwerkingscapaciteit.De scan logica apparaat dat blad zegt dat een maximum van 12 Mbps mogelijk.
Ebven 8M is OK voor mij.
Maar op mijn doelgroep kant ben ik te wachten op ACK signaal, zodat de beperking lijkt te zijn van de PC zijde.
De USB host controller eigendom toont een bandbreedte van 10% op de ramen eigenschappen pagina.
Hoe kan ik het verbeteren van de situatie.

brmadhukar

Bedankt voor de input.

Ik gebruik bulk transfer mode en er zijn geen andere apparaten.Ik krijg nul NACKs.

Moet ik op verschillende wijze te verhogen througput.

Nee, ik denk het niet.ISO is alleen voor realtime gegevens zoals audio of video.
Voor ISO is er geen fout controle dus dit is misschien niet wat je nodig hebt.
En Interrupt is therible traag

Probeer het gebruik van meer URBS om de datarate in uw bestuurder.
Voorbeelden zijn te vinden in Walter Oney's "Programmering De Windows Driver Model"

usbman

Hoi,
Thnx voor reacties usbman.

Momenteel ben ik met behulp van een evaluatie coipy van de Jungo bestuurder ingesteld.Is dit een reden voor de trage gegevens tarief?

brmadhukar

Hi USBMAN,
In ons systeem, ik gebruik bulk transfer mode en de packet-grootte is 64b.maar het pakket is verzonden op 1kHz tarief (?).We krijgen elk SOF ms van de bestuurder.Hoe schakel ik dit op ontvangende zijde.
TIA
brmadhukar

U kunt niet uitschakelen SOF want dan moet het apparaat op te schorten
SOF is het leven klok voor uw systeem.
Binnen een SOF is er ruimte voor 17 Bulk pakketten!(zie de spec)

Uw probleem is de bestuurder
U mag een kijkje nemen op bulkusb van 2000 DDK ..

Een goed bestuurder kan bijna produceren / krijgt 1 MByte per seconde, afhankelijk
op de gebruikte usb silicium.Ik weet niet Jungo dus ik kan niet zeggen
over dat product.

usbman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back