usb naar serieel converter voor ic-prog.

X

xjackal

Guest
hi Ik heb een vraag die ik solve.that cant im met behulp van een laptop.which heeft geen seriële output.so ik heb een usb-> serieel converter, maar hoe kan ik laten lijken als een com-poort in de ic-programmator? thanx: roll:

Converters voor USB to Serial beschikbaar zijn die er net een seriële poort wilt ramen, controleer dan de winkels. Dit is waarschijnlijk niet het probleem maar ... Niet-standaard seriële poorten werken niet met veel programmeurs. Ik weet dat ze niet werken met JDM types, en mogen niet werken met iemand die directe manipulatie van de handshake lijnen, in plaats van simpelweg het verzenden van gegevens te gebruiken. Een ander probleem is de spanning - sommige geven geen echte + / - voltage swing die RS232 vraagt ​​om en kan de huidige beperkte mogelijkheden hebben. Welke programmeur hardware hoop je te gebruiken? Cheers, FoxyRick.

hallo eerst nu op uw systeem (win?) een nieuw com. Ten tweede: aan de IC-prog of alle andere dat de RS-poort gebruikt om de bit-controle, kunt u niet gebruik gemaakt van een usb-rs Adaptater omdat het zul langzaam of dont work

thanx voor de replies.good om wat weten weet wat het is.i zal jdm.but gebruiken als het wordt langzaam Ik zal niet proberen om het te gebruiken.

Ik had hetzelfde probleem - hoe de MP programma van de laptop zonder seriële poort. Ik gebruik evaluatie bord voor USB naar RS232 brug FT232BM (vendor FTDI) is vrij klein en werken prima tot 1 megabaud snelheid Het is in lijn gevoed, maar geven slechts "5V" RS232, dus als je nodig hebt + /-12V poort - je ' ll moet een bepaald niveau convereter (MAX232 etc) toe te voegen BTW deze chip is eigenlijk de goedkoopste in de markt voor zover ik weet

FTDI chips kan niet meer dan 50Hz swing op de controle lijnen, dat is te langzaam voor JDM prog Vergeet het maar, ik heb het geprobeerd en nooit succes hebben, zelfs niet met een directe controle en Vpp NIET gegenereerd door handshake lijnen (externe 13V PSU):? U kunt zoeken voor een echte RS232-programmeur, zoals http://www.piclist.com/techref/microchip/pocketprog.htm , maar zijn veel ingewikkelder dan JDM Met mijn laptop gebruik ik P16pro-achtige hardware op LPT-poort:)

[Quote = tgq] FTDI chips kan niet meer swing dan 50 Hz op de controle lijnen, dat is te langzaam voor JDM prog Vergeet het maar, ik heb het geprobeerd en nooit succes hebben, zelfs niet met een directe controle en Vpp NIET gegenereerd door handshake lijnen (externe 13V voeding ):? U kunt zoeken voor een echte RS232-programmeur als h ** p: / / www.piclist.com / techref / microchip / pocketprog.htm, maar zijn veel ingewikkelder dan JDM Met mijn laptop gebruik ik P16pro-achtige hardware op LPT-poort: ) [/quote] Is het zeggen dat het onmogelijk is om een ​​JDM programmer te bouwen op de top van de FTDI chip (FT232BM), zelfs als ik een MAX232 om terug te zetten de signalen naar RS232 niveau? Bedankt!

In de eerste plaats, FTDI beweren dat FT232BM in staat zijn om te communiceren met een MBaud, zodat ik kan echt niet begrijpen waar dit 50 Hz grens vandaan komt. Dan is de VCPI driver allaws voor de andere FTDI smaak - de een met een FIFO en parallelle interface worden benaderd veel als een gewone COM-poort. De FTDI DLP produceert klaar voor gebruik seriële naar USB-kabel.

Wat eenvoudige programmeur kan ik bouwen met de FT232BM? Ik dont hebben nu genoeg tijd, dus ik wil gewoon een simpele programmeur die gebruik maken van de FT232BM chip kan leveren aan het programma aan boord van PIC te bouwen.

hi. eventuele oplossingen / update over dit probleem? mijn programmeur is ok met de seriële JDM configuratie voordat, maar ik moet nu veranderen naar USB of LPT Coz van mijn nieuwe laptop geen serial. die usb naar serieel zal ik kopen? dank bij voorbaat

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back