USB Bluetooth-module communicatie

S

Sourour

Guest
Dear all

Kan iemand uitleggen hoe twee Bluetooth-USB-modules te gebruiken (het alom Avialable modules, meestal gebruikt om een PC te verbinden met een mobiele telefoon) voor draadloze communicatie tussen twee microcontrollers?De purpose is om de Bluetooth-gebruik in een controlesysteem.

Bedankt
Sourour

Een manier om het te doen zou zijn met een USB-microcontroller.Cypress Semiconductor maakt een paar van hen met een 8051 kern.Echter, als u al een microcontroller in gedachten dat je wilt gebruiken, dan moet je om uit te vinden als dat in staat is USB.Je zou kunnen schrijven code om het te doen met een beetje extra hardware .... dit is iets wat ik nog nooit gedaan dus ik weet niet hoe moeilijk het zou zijn.

Anders, als u een MCU u wilt gebruiken en het heeft geen HW USB, dan kunt u altijd kon gaan met een RS232 naar USB converter.Deze zijn makkelijk te vinden en ik denk ook Cypress maakt hen.

Nog een oplossing, er zijn vele USB-modules nemen dat er een RS232-stroom.Ga naar http://www.kcwirefree.com

Ik gebruik hun modules voor en ze zijn belachelijk makkelijk.

Vergeet niet dat u nodig hebt microcontroller met USB Host, maar geen USB-apparaat!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back