[URGENT] plz help mein om de code te corrigeren??

M

manvindar

Guest
Ik heb een beveiligingssysteem met behulp van deze pagina, maar het lijkt niet te werken .... kan iedereen zien wat er mis is met d code of ckt ..
HTML:
 http://www.avrprojects.info/avr-projects/gsm-based-home-security-system/
Ik gebruik 3.64mhz keramische OSC., En de ckt deel met magnetische schakelaar is er niet in mijn ckt dus ik ben het verlaten van de pinnen geopend ......

Welk model van GSM-modem gebruikt u? Op projectpagina is er niets over dat onderdeel. Hoe los je dat detail? Hebt u iets in de code die u vindt op project pagina of u gebruikt hex-bestand van website?

Ik gebruik sim300 module ........ Ik controleerde de gsm-modem door het geven van de AT-commando's in het programma handmatig en het lijkt te werken cuz ik kon sms sturen ... en ik heb niet veranderd de code of het hex-bestand ......

Sorry, ik was niet in staat om de computer te gebruiken tijdens het weekend. Mijn denk dat je een probleem met code hebben, als sim300 module is niet een zelfde als in project dat code die u wilt gebruiken. Maar je kunt sms versturen. Is uw probleem met de ontvangst sms en verwerken of iets anders?

Mijn grootste probleem is dat ik dont elke sms krijgen als ik neem de jumper ..... 2e vraag-moet ik rx en tx rechtstreeks op sim300? becoz de gsm-kit gebruikt MAX232 op de seriële poort te verbinden met sim300

Ik heb geen ervaring met GSM-modem in de communicatie met microcontroller, maar ik ben er bijna zeker van dat u nodig hebt aangesloten RX en TX pinnen direct naar sim300. Als u pinnen configuratie van de gebruikte microcontroller - [URL = "http://www.atmel.com/images/doc2486.pdf"] ATmega8 [/URL], ziet u er aparte spelden voor RX en TX-functie. Als je leest datasheet voor deze microcontroler (link is in de naam van microcontroller in deze zin), ziet u de volgende tekst: Voor TX-functie De USART zender is ingeschakeld door de Transmit Enable (TXEN) beetje in de UCSRB Register. Als de zender is ingeschakeld, wordt de normale haven werking van de TxD pin is overschreven door de USART en gelet op de functie als serienummer van de zender de uitgang. Voor RX-functie De USART ontvanger wordt mogelijk gemaakt door het schrijven van de kan ontvangen (RXEN) bit in de UCSRB Registreer om een. Wanneer de ontvanger is ingeschakeld, wordt de normale pin werking van de RxD pin is overschreven door de USART en gelet op de functie als serienummer van de ontvanger-ingang.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back