Ultrasone TX & RX

A

Abu Ammora

Guest
, i read that system require Piezoelectric material
at both TX and RX operates at the same frequncy , What is meant by such piezoelectric materials , and how can i got them , Are they exist in any Devices that can be excluded from it ?

Ik wil vragen over het maken van ultrasone zender en ontvanger,
lees ik dat systeem vereisen piëzo-elektrische materiaal
in beide TX en RX werkt op dezelfde frequncy, Wat wordt bedoeld met die piëzo-elektrische materialen, en hoe kan ik ze, zijn ze er in apparaten die kunnen worden uitgesloten van het?

Bedankt

Hoi

Nee, je kunt kopen een uitstekend piezotransducer, een voor en een TX als RX.Er zijn schema's op deze plaat en vele andere plaatsen, als je niet kunt vinden PM me.

Topic verplaatst.

Cl

Sommige ultrasone sensor TX & RX gehuisvest in een enkele module.Dit wordt meestal gebruikt in omgekeerde sensor voor auto-toepassingen.

Nowdays kunt u een paar van de sensor minder dan
US $ 4.

Kan ik de sprekers als ultrasone sensor, Heeft iemand enig idee of suggesties over dat?

De piëzo-elektrische omzetters feite zijn luidsprekers.Ze zijn gemaakt van koper en keramische dat vibreert met de toepassing van elektriciteit.Echter, een regelmatige spreker zal niet voor een dergelijk project.De schematische u zal meestal waarschijnlijk een bepaalde frequentie die hij gebruikt.You need to make sure you get a transfucer dat kan produceren die frequentie.Google sommige elektronische aanbod sites.U vindt ze makkelijk.

Ya.Normaal luidsprekers niet kunnen helpen omdat hun constructie is vooral het gebruik van papieren kegels die trilt bij audio frequentiebereiken (20 tot 20 kHz), als de huidige wordt doorgegeven.

Conceptueel kunnen ze worden gebruikt als TX en RX.

Voor aanvragen kunt u gebruik maken van de normale hoogstens sprekers als TXS alleen.Maar dit is niet zeker voor de hogere frequenties zoals Ultrasonics.

Ook het verschil tussen Piezzos en luidsprekers is dat,
Piezzo is door zelf actief en Sprekers gebruik Magnetisme voor haar beweging.

Piezzo elementen zijn die produe elektrisch veld toen gegeven Werktuigbouwkunde druk loodrecht op het veld en omgekeerd.

Dus op basis van het circuit design kunt u een piezzo zowel TX en RX.
Maar normale luidsprekers zijn lossy en dus dezelfde gebruikt als microfoon kunnen eisen versterkers.

Hoi,

Hoe werkt een enkele module van ultrasone werk, zag ik een enkele module is het slechts twee draden?Is het nodig een soort schakelaar om te wisselen van TX naar RX en terug?

Met vriendelijke groet,
ltg

Hi ITG,
Ja, zoals u zei, de bedrading moet een schakeltijd arrangemnet voor de werking ervan als zender en ontvanger.

Dit zou je in intercoms of walkie talkies waar in is er een tuimelschakelaar die veranderingen de transducer van Tx Rx tot en vice versa.

U kunt ultra sonic zender In het circuit van anti mosqito

hi ..

hier is de link voor het schema dat ik gevonden in deze site ..

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=687735 # 687735

betreft ...
Sujith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back