ultrasone reiniger - nodig info

M

MITSUKO

Guest
Ik heb een kleine ultrasone reiniger. Cupmaat over de grootte van een kopje koffie. Rotring gebruikt om een ​​dergelijk apparaat te plotter pen schoon te maken te hebben. Maar het is al jaren geleden stopgezet. Heeft er ooit iemand dit gedaan of enige informatie over dit? Ik dacht dat ik me een klein aluminium beker en attatch een of meer ulrasonic transducers aan. Ze dan te rijden met een 30 kHz signaal. Gewoon een gedachte die elke commentaar op prijs gesteld Mitsuko

Deze zijn ook gebruikt om sieraden te reinigen. Ga door een juwelier en vragen waar ze kopen hun schoner.

Ik weet het, en ik weet ook de prijs van een dergelijke eenheid. Zelfs de kleinste, welke zijn veel te groot voor mij zal gemakkelijk in 200 tot 300 $. Dat is de reden waarom ik zou proberen op te bouwen het zelf. Mitsuko

Hallo Mitsuko, dergelijke apparaten bestaan ​​ook voor het reinigen van je derde deuken. Misschien vindt u een in een grote winkel. Bouwen van een dergelijk apparaat door je eigen is een beetje ingewikkelder. Je moet je transducer precies rijden op de resonantie-frequentie, omdat ze een hoge Q. Rijden hen zal een hoge spanning nodig hebben (meer dan 100 V) om voldoende vermogen te krijgen. De resonantiefrequentie afhankelijk van de temperatuur, de hoeveelheid water en en en ... Het beste ontwerp heb ik tot nu toe zag was met een DSP meten van de stroom en het genereren van een sinusgolf. Makkelijker design met een zelfregelende oscillator werkt alleen voor kleine vermogen (

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back