uitgangsimpedantie van ChargePump!

S

stephen_

Guest
Hallo, ik ben bezig met een chargepump doubler regulator.Ik wil het analyseren van de lus stability.But Ik ben verwarrend in de output pool van het systeem.
Iedereen weet hoe kan ik calcultate de output paal frequentie?Is het alleen ω = 1/RL * CL (RL is belastingsweerstand, CL is de uitgang van de capaciteit), of moet ook de uitgangsimpedantie van chargepump?Hoe kan ik het berekenen van de uitgangsimpedantie van Chargepump voor de stabiliteit?
Thanks very much!

Ik vroeg soortgelijke vraag enkele weken geleden!

de dominante pole meest waarschijnlijk hetzij van de output (Rload en Cload) of uit op uw versterker in uw feedback pad.

bijvoorbeeld als uw Rload is 10k en Cload is 10p, dan is de stok (1/2/pi/10k/10p) is beter veel kleiner of groter dan de andere pool (van uw OP AMP).

Hi szekit, bedankt voor je informatie.
Maar ik denk over de uitgangsimpedantie van chargepump.Bijvoorbeeld, als R0 is uitgangsimpedantie van chargepump, R1 is belasting, C is de uitgang van de condensator, dan denk ik dat de frequentie van de uitgang pool is "f = 1 / (2 * pi) / (R0 | | R1) / C", isn 't "f = 1 / (2 * pi) / R1 / C".Hoe denkt u over dit?

yup!Ik zou denken dat je juist!

je kunt proberen om een stap te doen antwoord op de uitgang om te testen op stabiliteit.

dat wil zeggen, het overzetten van een Rload van 10k tot 20k (of wat je Rload is) en controleer voor het regelen van de tijd.

en ...
Maar dit kan alleen controleren of uw systeem stabiel is of niet.Het kan niet leiden u hoe u de polen plan en nul (indien nodig compenstation).
Als we moeten omvatten de productie van de chargepump's impedantie, dan misschien de output-pool is niet de dominante paal.Dus moeten we weten wat de output impedantie.Heb ik gelijk?

hehe ... Maar weet u hoe de output van de chargepump's impedantie berekenen?

Als u een model zijn de plaats van de heffing pomp met behulp van een vervanging van een VCVS en een serie weerstand, kan u vergeten bent een potentieel kritieke aspect.De manier waarop de heffing pomp functies zal toevoegen vertraging (fase verandering) in uw lus.Als u deze verwaarlozing, kan uw analyse blijkt zeer goede stabiliteit, maar je kan eindigen met een circuit dat beter zou zijn geschikt voor het genereren van een kloksignaal dan een gereglementeerde spanning.

Het is ook mogelijk dat de vertraging van de heffing pomp zorgt voor een instabiele lus die verschijnt wanneer het negeren van deze vertraging perfect stabiel te zijn wanneer het wordt opgenomen.

Aangezien de stabiliteit is gerelateerd aan lus winnen en fase, de vertraging veroorzaakt door de heffing pomp mag niet worden genegeerd bij de beoordeling van lus stabiliteit.

JPR,

hoe je het analyseren van de faseverschuiving bijgedragen door de heffing pomp?vooral als de heffing pomp verandert het kenmerken, zoals de pomp frequentie en pomp spanning met de gereguleerde feedback lus.

Stephen

Ik heb net liep een voorbijgaande simulatie om te controleren op stabiliteit.

Voor mij een dergelijke feedback-systeem te analyseren, moet ik alles in hetzelfde domein (dat wil zeggen: de frequentie, tijd of z-domein).Als je de z-domein, de vertraging veroorzaakt door de heffing pomp gebruikt wordt 1 / z.Transforms kan worden gebruikt om van andere domeinen aan de z-domein.

Kan bijvoorbeeld een enkele paal laagdoorlaatfilter worden beschreven door:

H (z) = (a1 / z) / (1-b1 / z), waar b1 = 1-A1 en A1 wordt bepaald door de bemonsteringsfrequentie dat u de overdracht aan en de filter frequentie.

Getting into nader in de analyse wordt te ingewikkeld voor mij om te beschrijven in tekst, maar een boek over digitale feedback systemen voldoende zou zijn voor u de analyses te leren.

Als ik het goed herinner, de Tranfer functie voor de monster-en-houden in de frequentie domein is sin (pi * f) / (pi * f).

Als ik het goed herinner de fase verandering is lineair, en moet iets als 180/fpump * f tot f = fpump / 2.Na deze, is er aliasing, zodat de fase is moeilijk te hanteren.

JPR,
Bedankt voor uw informatie.Ik wist niet dat er een vertraging in chargepump lus voor.Heeft u een model voor het gedrag chargepump? (Dwz het gemiddelde en linearisatie AC-model te maken)

szekit, ik heb de transiënte simulatie met mijn circuit.Het is altijd stabiel in verschillende omstandigheden (dwz het proces hoek, voedingsspanning, belasting ...), maar de chip heeft ocillation bij zware belasting.

Stephen
zware belasting betekent grote belasting huidige?zo ja, de belasting weerstand laag is in dit geval dat de paal in verband met deze weerstand betekent stapt uit geduwd.als dit een dominante paal, dat is slecht voor de stabiliteit.

geest vertellen me je geregeld heffing pomp architectuur?

JPR,
dank voor je info ..Ik moet denken.

szekit wrote:

Stephen

zware belasting betekent grote belasting huidige?
zo ja, de belasting weerstand laag is in dit geval dat de paal in verband met deze weerstand betekent stapt uit geduwd.
als dit een dominante paal, dat is slecht voor de stabiliteit.geest vertellen me je geregeld heffing pomp architectuur?JPR,

dank voor je info ..
Ik moet denken.

Pardon, heeft zware belasting verwezen naar de lage belasting weerstand?
V Ik dacht dat een eenvoudige methode output impedantie te berekenen is, het testen van de stroom bij de uitgang punt toe te voegen wanneer spanning op hetzelfde punt, dan V / C.

Ik heb enige ervaring over spanning verdubbelen.de output res van het is bezorgdheid over
fs, C, ESR en de schakelaar res.Het is een paal system.so het gewoon te onstabiel.maar als u gebruik PFM om de uitgangsspanning af te stemmen, zal het rendement laag.EN, zijn aandacht van uw Swith bulk, zal het lekkage, HAHA

Ik ben niet bekend met lading pomp.ik heb gedaan een project over bok topologie.kunnen we gebruik maken van kleine signaal methode om te compenseren lus heffing pomp?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back