type en orde voor een Transfer Function

P

Purifier

Guest
Als we aannemen dat we hebben een functie T (s) = K / s (1 0.1 s) (1 0.5 s) dan kan ik zeggen dat het typenummer is 1 en Orde is 3 ...Maar als de overdracht van de functie is van de vorm T (s) = k (1 0.2 s) (1 0.4 s) / (1 0.3 s) (1 0.7 s) vervolgens hoe kom ik van het type en Orde het systeem?

Ik was het uitzetten van de Nyquist plot ...Voor de polaire percelen zijn er een aantal standaardformulieren ...Als type = 0 en om = 1 dan is het perceel vanaf het eerste kwadrant en eindigt bij de oorsprong in het eerste kwadrant zelf ...Dus ik vroeg me af of dat in woulod worden Nyquistdiagrammen ook mogelijk ...Het werkte, maar de transfer functie van het bovenstaande formulier Ik ben niet in staat om te voorspellen .. de vormGelieve te helpen ...

de volgorde van de Noemer TF bepaalt de volgorde van de TF
Maar Type is anders.Het is de volgorde van de integrator functie van de overdracht.De integrator TF is G (s) = 1 / s.

Ex.1 T (s) = K (n 1) / (s 2) (s 7) 2.nd orde, type 0

Ex.2 T (s) = K (n 1) / s.(S 2) (s 7) 3.rd om type 1

Ex.3 T (s) = K / s.(S 2) (s 7) 3.rd om type 1

Ex.4 T (s) = K / (s 2) (s 7) 2.nd om type 0

Bedankt voor het antwoord ...En wat indien de overdracht functie heeft nullen ...Dan hoe je om het type en?

T (s) = N (s) / D (s)
N (s): teller van de TF
D (s): Noemer van TF
De volgorde van de D (s) is ook de volgorde van de TF
De volgorde van de term s (integrator termijn af. S ^ n, type n) in D (s) geeft het type van het systeem.
N (s) teller is niet belangrijk bij de bepaling van de volgorde en het type van het systeem.Maar in fysische systemen aan de orde van N (s) moet altijd kleiner zijn dan de volgorde van de D (s).
Ik hoop dat dit u zal helpen.

Het spijt me weer ...Eigenlijk wat je genoemd is de algemene regel ...Heb je enig idee over dat coördinaatassen waar het type en orde zijn gelabeld en vervolgens de polaire plot wordt besloten op basis van het type en de volgorde van het systeem?Bijvoorbeeld als Type = 0 = 2 en orde dan de polaire plot zou beginnen in het tweede kwadrant en eindigen in de oorsprong van de tweede kwadrant ...Deze regel is van toepassing op toen ik Nyquist plot, Ik ben niet in staat om te krijgen .. de juiste polaire plotGelieve te helpen ...

Ik weet niet de relatie tussen kwadrant vs type en orde.Maar je kunt gebruik maken van een simulatie programma (Ex. MATLAB) om van de plot Nyquist diagrammen TF's eerder genoemde en dan kun je commentaar geven op het resultaat.

U kunt ontlenen een regel over de kwadranten op basis van hoe de Nyquist plot is opgebouwd.In het algemeen kun je een conclusie niet te bereiken voor de bestelling van een systeem van een
Nyquist plot.
Het kwadrant waarin de Nyquist plot gaat nul tot (dat is het veelvoud van pi / 2, dat is de waarde van de fase waarin w gaat naar oneindig) geeft het verschil in de orde van de noemer en teller.
U kunt het systeem ook bepalen het type van de bijl die de Nyquist plot begint evenwijdig aan, dat is de fase waarin w gaat naar nul.Maar het kwadrant van waaruit een perceel begint is irrelevant omdat zij wordt ook beïnvloed door de relatieve positie van nullen en polen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back