Twin goed CMOS-proces

L

leohart

Guest
Ik gebruik twin en CMOS-proces, maar alleen gebruikt nwell laag voor lay-out, de pwell laag wordt gegenereerd als "Niet nwell", wat betekent dat het deelgebied is pwell indien wordt niet gedefinieerd als nwell, kunnen we niet krijgen kale psub in de lay-out .

Ik vraag
me af is dit soort tweeling en verwerken van de main stream? Of is er ook onafhankelijke tekening laag voor pwell, dus kunnen we nwell, pwell en ook psub wanneer doen layout.

Ik denk Twin Nou, heb je dus een p-substraat dat vormt de basis van uw wafer.Boven dat jij je eigen Nwell of pwell door epitaxiale groei (zeer schone crystallatice).Het is echter bijna altijd van uitgegaan dat overal is er een psub, tenzij u uitdrukkelijk voeg een NWELL.

Dus, aan het eind van de dag heb je alle psubs kortgesloten samen via de wafer (p substraat dat vormt de basis) en je kunt niet fysiek gescheiden bouwen n en p putten, tenzij u gebruik maken van een drievoudige goed proces.

Corrigeer mij als ik fout ..

Wat elbadry heeft gezegd juist is.
In een tweepersoons goed, alle PWells zijn kortgesloten erop dacht dat de PSub.Maar als je nodig hebt voor een geïsoleerde PWell, moet u gebruik maken van een drievoudige goed proces met een diepe NWell isoleer de PWell van de PSub.
In dat geval kunt u drie verschillende bronnen weten."NWell", "PWell" en een "geïsoleerde PWell"

- cmos_dude

Ik denk CMOS-technologie is tweeling goed proces.bcoz als u wilt fabriceren PBO's in P-substraat u behoefte aan een nwell gelijktijdig wanneer u fabriceren NMOs U moet pwell.dit pwell wordt niet gedefinieerd door laag maar dezelfde laag van nwell kan gebruikt worden met negatieve photoresist, middelen waar nwell zal er een photoresist en doping van p type zal gebeuren rest van plaats.dit pwell zal worden aangesloten door middel van substraat.

Thx jongens,
nog een ding te verduidelijken:
Niet alle twin en maakt gebruik van expitaxy op psub vervolgens vorm nwell / pwell, sommige proces gewoon bulid nwell in psub, dan is de psub dat havent is geïmplanteerd als nwell worden vervolgens implantaat te pwell ...
zodat een pwell, gescheiden nwell ...Toegevoegd na 5 minuten:Hallo allemaal, Ik heb de behandeling van een alternatieve manier om geïsoleerde pwell in het algemeen goed twin proces ...

We kunnen de indeling nwell een patroon dat Bijgaand een pwell erin, zoals:

NNNNN
npppn
npppn
npppn
NNNNN
Vervolgens krijgen we een geïsoleerd pwell binnen een nwell guardring!Hoewel dit soort van geïsoleerde pwell is niet zo perfect te vergelijken wat triple en biedt ...

Wat denk je?
Laatst gewijzigd door leohart op 22 mei 2007 7:33; bewerkt 2 keer in totaal

Ja, de situatie over Nwell en Pwell voor zowel epi wafel en niet-epi wafel zijn hetzelfde.Enige verschil is de doping voor psub.Toegevoegd na 5 minuten:Ik denk dat je weg komt overeen met triple putten als andere mensen genoemd.De Nwell moet een diepe Nwell dat moet dieper dan geïsoleerde Pwell.Door de manier, een andere manier voor geïsoleerde Pwell gebruikt N begraven laag met Nwell ring eromheen.

hi leo_o2, ik had het over uw tweede manier ...
In een tweeling goed proces, geen manier om geheel omsluiten een pwell binnen nwell ... de onderkant van de pwell is contact met andere pwell met psub ...

Ik denk dat, als u NBL, kan het nodig zijn geïsoleerd Pwell.leo_02 juist is

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back