Twijfels FGPA

A

Agent006

Guest
Hoi,

Ik ben een newbee in FPGA's.Ik heb een paar twijfels.Hoop dat iemand kan duidelijk zijn.

1-Zijn alle FPGA's hebben vluchtig geheugen wil zeggen dat zij programma verliest op de macht naar beneden.

2-Hoe kan ik mijn FPGA bord zodat het kan functioneren als op zichzelf staan, zonder de inmenging van het downloaden van pc telkens ik wil gebruiken.Kan iemand de site van een praktisch voorbeeld.

Bedankt.

Programmeerbare logica komt twee smaken.EEPROM gebaseerd CPLD die niet-vluchtig en SRAM die vluchtige gebaseerd is.Voor de SRAM-gebaseerde FPGA, kunt u het deel geconfigureerd door flash-geheugen via de SPI pennen, JTAG, of omhoog.Het is meestal opgezet zodanig dat het automatisch geconfigureerd is van vermogen op.

Kijk hier.Vooral XAPP090 en XAPP151 h * tp: / / support.xilinx.com / apps / config.htm

Check deze FAQ.Het bevat de antwoorden op uw vragen:
http://www.optimagic.com/faq.html

ans 1: ja, FPGA's (SRAM gebaseerd) zijn vluchtig.Er zijn andere niet-vluchtige FPGA's die zijn maar ze zijn niet flexibel en daarom we niet gebruiken ze vaak (minder marktaandeel) ...ans 2: Ja u kunt een boord die zal maken ur stand-alone systeem:

i) u kan een prom in verband met FPGA en bewaar ur configuraion in.wanneer de stroom wordt uitgeschakeld en komt terug dan FPGA wordt automatisch configuratie lezen prom *.

ii) u kan hebben externe embedded processor aan boord die zal zorg dragen voor het programmeren van de FPGA ** Opmerking: Lees over de FPGA programmeren modi uit gebruikershandleiding van FPGA.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back