Twijfel met microcontroller-verbinding.

E

Eraser

Guest
Hello. Im het doen van een project dat een XBee verbindt met een microcontroller (PIC16F88), nu mijn twijfel is of ik de TX pin verbinden van XBee, met RX pin van de foto direct, zoals de volgende afbeelding, de foto zal de byte ontvangen zonder erros? omdat de spanning in transmisons wordt 3,3 V en de foto werkt met 5V. Groeten.

[Quote = pakitos] wat ik de vraag? [/Quote] De vraag is, als de foto wordt de informatie correct te ontvangen, omdat de foto werkt met TTL en XBee stuur 3,3 V.

[Quote = nandhu015] Het is niet aan te raden om dit te doen. Nandhu [/quote] En wat is de beste manier om verbinding te maken tx uit XBee met microcontroller RX?

Ik weet niet waarom Nandu gezegd, maar met betrekking tot de spanning van de foto zal de 3,3 V accepteren zo hoog. Als de Iuit van het apparaat <Iin van de foto geen schade zal gebeuren. Waarvan ik denk dat het geval is. proberen

hij gaat de ZigBee te gebruiken als input voor microcontroller niet de microcontroller ingang naar ZigBee Right?

[Quote = pakitos] hij gaat de ZigBee te gebruiken als input voor microcontroller niet de microcontroller ingang naar ZigBee Right? [/Quote] Dat is alles, voor micro-XBee gebruik ik de weerstanden.

Ok laat me u begeleiden. voor de foto als TX je hebt gebruikt weerstanden .. Deze weerstanden verlaagt de spanning die uit pic (5V) op een lager niveau dat kan worden handeled door Xbee. Wat de foto te werken als RX: controleer eerst of de pic is rekening houdend met de 3,3 spanning zo hoog (eenvoudige test). (Ik denk dat het zou moeten) Als de pic is niet goed ontvangt, is een transistor wat u kunt doen gebruiken als schakelaar lichaamsgewicht XBee en pic

[Quote = pakitos] Ok laat me u begeleiden. voor de foto als TX je hebt gebruikt weerstanden .. Deze weerstanden verlaagt de spanning die uit pic (5V) op een lager niveau dat kan worden handeled door Xbee. Wat de foto te werken als RX: controleer eerst of de pic is rekening houdend met de 3,3 spanning zo hoog (eenvoudige test). (Ik denk dat het zou moeten) Als de pic is niet correct ontvangen, wat je kunt doen is gebruik maken van een transistor als schakelaar lichaamsgewicht XBee en pic [/quote] thanks.Any meer boubt i post.

zijn de weerstand! waarom din't ik denk dat van deze ... tsk tsk tsk, ik heb net brak een module! Er moet een weerstand worden ... Dus wat zijn de typische waarden voor weerstand?

Er zijn geen typische weerstanden waarden, maar zorg ervoor dat de weerstanden waarden boven de 1kOhm, want voor waarden lager dan 1k de huidige opgewekt zou kunnen worden verhoogd, en schade aan de XBee. De spanning Max. in XBee is 3,3 V, dus je moet de weerstanden te berekenen. Maar in mijn post zijn er een beeld, 10k en 20k, voor 5V.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back