T
Temporary-Failure
Guest
Ik heb 1000W instelbaar 4.8-24V uitgang SMPS en kleinere 5W 12V-uitgang SMPS. In mijn ontwerp heb ik nodig gereguleerd 5V voor Atmel AVR (VCC en referentiespanning voor de AD-conversie). 12V uit kleine SMPS en 7805 regulator en daar hebben we 5V. Atmel en 7805 is gebaseerd op de kleinere SMPS. Er zijn twee weerstanden in serie aangesloten op 1000W SMPS uitgang en AD-conversie spanning nam tussen deze twee weerstanden. Nu ben ik te denken dat werkt dit? Er zijn twee redenen. 1000W SMPS grond en 5W SMPS grond. In deze situatie heb ik referentiespanning en de grond van de kleinere SMPS en de spanning die moet worden gemeten is van grotere SMPS. Ik ben niet echt zeker wel AD-Conversie werk nu. Als (of omdat) iemand niet begrijpt wat ik bedoel hier is een foto: [URL = http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/electronhell.jpg] Electron Hell [/URL] 5V_maa = massa van kleinere 5W , 12V SMPS 1000W_GROUND = aarde van 1000W, 4.8-24V SMPS J4_4.8-24V TBLOCK is connector waar is 1000W SMPS's uit en op de grond verbonden. Werkt dit systeem klap of is het verbranden mijn atmel?