tunneling flex licentie

E

ee171

Guest
hoi,

iedereen weet hoe flex licentie vooruit tussen netwerk / subnet?Ik heb een licentie server buiten een netwerk, maar al mijn machines zijn op een subnet.Ik probeerde naar voren gevraagd een aantal poorten voor FLEXlm met SSH tunnels, maar het lijkt niet te werken.Thanks for any help.

FLEXlm licentie server werkt als een gewone TCP / IP server net als elke webserver doet.De enige uitzondering is dat het meerdere poorten kan gebruiken.Meestal wacht het op de 27000-27010 en enkele extra poort in de ondergrens (2000-5000).Om de specifieke poorten moet je netstat proberen op de machine die de licentieserver.

Dus nu je weet dat het gewoon een normale tcp-server, is de volgende vraag is hoe het te doen werken over een subnet.In principe moet u ervoor zorgen dat uw klanten kunnen de licentie-server host pingen.Op naam of IP-adres.Ik weet zeker dat de netwerken met elkaar verbonden zijn anders heb je een heel ander probleem.

Voor elke afstand vergunningen kan VPN een goed idee.Ik kan u zeggen het werkt prima meeste van de tijd.Maar er is een aantal rapporten met time-outs.Niets Ik heb persoonlijk ervaren wel.

Ps.als u het bijhouden van uw licenties om te zien of u onderbenutting check out licentie statistcs - http://www.x-formation.com/license_statistics

Succes!

- Poul

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back