TSSOP en golf solderen

A

andyyau

Guest
Hallo,

Ik ga gebruik maken van een TSSOP-8 IC.De PCB's moeten worden gebruikt met golf solderen proces.Het probleem is dat de toonhoogte van de TSSOP IC zo klein is en dient te worden 0.65mm.Na waver solderen, ik denk dat meer pinnen zal worden kortgesloten met solderen.

Is er een methode of een speciale voetafdruk te maken soldeer pad beter voor dit probleem?

Hoop dat iemand kan helpen!

Proberen om de eerste en de laatste kussentjes aan elke kant van bijna 3 maal grootste, dan de andere pads.Mag het helpt.Deze methode gebruiken voor het solderen SO pakketten met golf.

Ha andyyau,

Kijk dit PDF-document.Het beschrijft hoe uw voetafdruk moet eruit!
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/packages/footprint/FOOTPRINT-SSOP-TSSOP-VSO-WAVE.pdf

Dag

Hallo, mr_ghz

Ik had gelezen dit bestand reeds.Maar het probleem is dat op bladzijde 2 van het aan, dat "Niet suitalbe voor golf solderen" voor TSSOP8!

Dit is het probleem.Elke andere hulp nodig?

Andy

Een zeefdruk lijnen (witte kleur dunne lijnen) tussen leidt u kunnen helpen.Namelijk, tekening zeer dunne laag zeefdruk (component zijde) lijnen zal voorkomen shorts denk ik ..

Rgrds

Check moisure gevoeligheid voor uw tssop.
De fabrikant kan u zeggen dit.
Indien de component wordt vocht gevoelig is het niet geschikt voor golf solderen at all!Dit is het geval voor veel plastic smd apparaten.
Beide JEDEC en IPC hebben literatuur over dit onderwerp.

Hoi,

TSSOP en fijne pitch componenten zijn niet geschikt voor de golf solderen.
Als je gebruik maakt van golf solderen heb je te veel fouten en de productie zal het zeer expencive te repareren elke kortgesloten boord.

Ook hebt u problemen met IC oververhitting tijdens golf solderen dus in sommige gevallen kunt u verwachten IC fout veroorzaakt met oververhitting.

Mijn aanbeveling is om een mount TSSOP IC aan de tegenovergestelde zijde van onderdelen heks zal golf gesoldeerd en het gebruik reflow methode voor TSSOP.

Wave solderen is niet geschikt voor alle halfgeleiderelementen en kunnen worden gebruikt voor passieve componenten, PTH connectoren en andere apparaten die resistent zijn tegen lange verwarming.

Groeten

Ik momenteel soldeer-chips met meer dan 200 pinnen en zeer kleine pitch.The geheim is het gebruik van de juiste hoeveelheid beweging en een tip met concaaf depressie (miniwave). Een pass over de hele lijn van pinnen op de juiste temperatuur laat ze perfect gesoldeerd. Ik adviseer u met behulp van Hakko tips VK50 of VK51 als u een Hakko station.A beetje oefenen voordat u helpen enorm.
Succes

De Metcal soldeerbout bedrijf heeft vele toepassing merkt op hun site.De ene is over het gebruik van hun speciale tip voor soldeer deze onderdelen.Hun tip is vergelijkbaar met de in het vorige bericht.

Ik ben het eens met de held.U moet plakken, plaats, en reflow de component.Of moet u een dubbelzijdig boord, een masker voor uw TSOP en andere fijne hellende delen en vervolgens verzenden via de golf.

Als je bezig bent met een dergelijk gemengde techniek boord golf solderen moet je dit doen.

Nooit proberen golf soldeer een boete pitch deel, als je moet zorgen dat het kan worden geschikt voor golf soldeer op de eerste plaats, zie berichten hierboven.

Maak alle fijne pitch onderdelen op bodem (soldeer leiden zijde) reflowed eerst, dan reflow bovenkant seconde.

Als u grote delen, 0805, o603 en je echt wilt golf soldeer hen kunt u lijm en plaats ze nu.

Voordat flow (golf) solderen moet u een golf soldeer pallet of luchtvaartmaatschappij die is gemaakt voor deze raad, de pallet moet alleen openingen rond de gelode onderdelen u wenst te solderen en masker uit de andere gebieden, zoals uw TSOP.Meest waarschijnlijk zul je landschap of contour het oppervlak van de pallet, zodat er zakken gefreesd voor de onderkant delen graag uw TSOP zitten in die manier zal het bestuur mount plat op de pallet.

Om dit te doen uw golf soldeer machine zal behoefte hebben aan een druk golf (2 preffer)
evenals een bad als de onderkant zakken in de pallet wordt diep vanwege het maskeren van de andere delen.Als u gas expansie in kleine zakken u migh noodzaak om een klein geknipt uit de zak naar de rand, maar dan moet je gewoon gebruik maken van de druk golf & overslaan het bad fase.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back