Trouble gebouw tweevoetige robot

I

itsthescottdog

Guest
Ik probeer het bouwen van een tweevoetige robot.Echter, ik ben met heel veel moeite om het evenwicht en controleren van de servo's.Lach niet om mij, maar ik gebruik 6-kanaals RC afstandbediening naar de robot bestuurt.De uiteindelijke robot zal snel-prototyped en zal slechts ongeveer een meter hoog.

Mijn vraag is, doet iedereen weet ieder ontwerpen die maakt deze robot lopen?Ik heb ongeveer 20 hoog koppel servo's, 6 RC zenders en ontvangers, en geen robotica hardware.

Wandelen in balans is moeilijk vooral voor tweevoetige robot.It is aanzienlijk kwestie op tweevoetige project.You kunnen vinden enkele geavanceerde robot ontwikkeld door enkele beroemde bedrijf als Sony en honda.They ZMP criteria gebruiken voor het evenwicht.
Ik vraag me af hoe wilt u doen om uw project, het is gewoon een stuk speelgoed dat moet alleen wandelen?

Hi Pal !....

Als je het mij vraagt, zal ik de voorkeur aan het bouwen van een 3 of 4 wielen robot die op elk terrein kunnen verkennen, en het zal erg spannend worden, en het kan zeer nuttig zijn, en het zal u redden van de problemen bij het combineren van je robot .. .......

1_C_E_M_A_NToegevoegd na 2 minuten:Hi Pal !....

Als je het mij vraagt, zal ik de voorkeur aan het bouwen van een 3 of 4 wielen robot die op elk terrein kunnen verkennen, en het zal erg spannend worden, en het kan zeer nuttig zijn, en het zal u redden van de problemen bij het combineren van je robot .. .......

1_C_E_M_A_N

Is het niet in wezen vergelijkbaar met een DIY Building Segway?

http://www.tlb.org/scooter.html

het belangrijkste aspect van tweevoeters zijn de gang .. er is passieve manier van lopen, dynamische manier van lopen en een mix van beide .. meestal ppl zal gaan voor passieve .. haar eerste fix met geen feedback loops .. dif tweevoeters hebben dif zwaartepunt .. dus de manier om te testen ur gang is eigenlijk met vallen en opstaan .. yep .. rommelig huh?Zoeken op Google te vinden dan andere project ppl's uploaden .. meestal ze hun versie van de gang ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back