TRIAC Dimmer / Controller

J

Jack / / ani

Guest
Hi all,

Waarom TRIAC op basis van snelheid van de motor-controller en een lamp dimmer vermindert de levensduur van motoren / lampen?

Bedankt

Er is altijd wel te beantwoorden die er zijn:
Quote:

Power harmonischen veroorzaakt door dimmers

Alle fase controle dimmers zijn niet-lineaire belastingen.
Een niet-lineaire belasting is een waar de huidige is niet in verhouding tot spanning.
De niet-lineaire belasting op dimmen systemen wordt veroorzaakt door het feit dat de huidige staat op slechts een deel van de lijn cyclus geschakeld door een fase dimmen systeem.
Deze niet-lineaire belasting zorgt voor harmonische vervorming van de service feeder.Harmonischen zijn stromingen die zich voordoen op een veelvoud van de macht netspanning frequentie.
In Europa, waar de lijn frequentie is 50 Hz de 2e harmonische frequentie is 100 Hz, de 3e harmonische van 150 Hz, en ga zo maar door.
In Noord-Amerika waar de lijn frequentie is 60 Hz de 2e harmonische frequentie is 120 Hz, de 3e harmonische is 180 Hz, en ga zo maar door.Excess harmonische stromen veroorzaken dirigenten en de stalen kernen van transformatoren en motoren te verwarmen.
Odd-order harmonische stromen (met name de 3e harmonische) bij elkaar opgeteld in de nulgeleider van 3 distributiefase aandrijfsystemen.
De 3e orde van harmonische stromen aanwezig zijn op het neutraal is de rekenkundige som van de harmonische stromen aanwezig zijn op de drie fase-geleiders (dit geldt ook voor de 9e, de 15e en ga zo maar door harmonischen).
Harmonischen theoretisch kunnen verheffen de neutrale stroom tot 3,0 keer meer dan wat aanwezig is op een fase dirigent.
Met typische fase dimmen systeem is aangesloten op drie pahse diervoeders, de harmonischen normaal verheffen neutrale stroom aan ongeveer 1,37 maal de huidige fase.
Als de draden niet goed worden beoordeeld voor deze, neutrale geleider oververhitting of onverklaarde spanningsverlies kan optreden in grote dimmen systemen.

Bedankt IanP.Ik heb een verwarring ik ben gevraagd om een eenfasige inductiemotor.Harmonischen frequentie componenten biedt een hogere inductieve reactantie ten opzichte van de lijn frequentie (XL = 2pi * FL).Hoger inductieve reactantie betekent minder stroom, waarom is hier dan verwarmings-effect?

Zal een omgekeerde fase gecontroleerde, motor controller op basis van IGBT of Power MOSFET worden doeltreffende oplossing?Zal het verbeteren van de algehele efficiëntie en levensduur van de motor?Stuur suggesties of ander idee / schematische

Bedankt

De hogere frequenties veroorzaken extra watt verlies en warmte worden afgevoerd door het ijzer van de motor, terwijl de hogere stromen extra watt verlies en warmte veroorzaken te worden afgevoerd door de koper wikkelingen van de motor zodat de eigenlijke mechanische vermogen van de motor wordt verminderd, als de watt verbruikt worden als warmte in plaats van als mechanische energie.Soortgelijke ding met transformatoren ..
Kijk wat er gebeurt met de effectieve stroom wanneer harmonischen aanwezig zijn: bijvoorbeeld: 100% fundamentele huidige 100% van harmonische stromen = 141% effectieve stroom ..
Omgekeerde fase controle beweert dat een aanzienlijke verbetering van afschaffing van de harmonischen.
Met hoeveel?
Ik heb niet veel ervaring met omgekeerde fase controle ..
Groeten,
IanP

hi ik nodig om te communiceren met u2010b en T2117 me kon hlp mout?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back