Transmission Line Issue (422 over CAT5)

C

cwrasmussen

Guest
Ik ben communiceren via RS422 over CAT5 op een vrij lage baud rate (4800bps), maar ik krijg vreselijke geluid als ik een kabel gebruik veel langer dan 3 of 4 voeten.Ik denk dat de reden hiervoor is dat de differentiële paren niet gespeld te getwiste paren in de kabel waardoor capaciteit kwesties.

Dit is voor een perifeer Ik ben het ontwerpen van een systeem dat al in plaats met deze onjuist pinouts, zodat ik niet kan veranderen die.Ook maak ik zo veel van deze, dat aangepaste kabels zijn uit den boze.

Ik heb al geprobeerd verschillende beëindiging methoden die enigszins helpen, maar niet veel.Alle ideeën over hoe dit probleem aan te pakken op de perifere kant van opzij beëindiging van het gebruik van weerstanden?

Als jullie meer info nodig heeft laat het me weten.Ik waardeer de hulp!bedankt

Heeft u gekeken naar de signalen niveaus op uw randapparatuur (idealiter met een oscilloscoop)?Misschien moet u beëindiging plus een versterker als de ontvanger niet de kabel rijden met voldoende spanning op kabel verliezen overwinnen.

CAT-5 kabel moet goed genoeg voor de RS-422 voor enkele honderden meters ..
Probeer om vertekening en beëindiging weerstanden aansluiten op beide ontvangers (zie foto hieronder) ..

Groeten,
IanP
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

IanP, Zou vertekenende weerstanden helpen op de zender in plaats van de ontvanger?Ik heb voorbeelden gezien van vertekenende die lijnen op zowel de zender en de ontvanger.De perifere prima ontvangen, maar de ontvanger aan de andere boord kan niet worden gewijzigd op dit punt.

KMR, zal ik een kijkje nemen op deze signaal niveaus.Ik keek hen kort, maar niet omdat ik heb het werken op de kortere kabel (voordat ik langere lengtes geprobeerd).Ik gebruik de MC3487-chip als mijn zender en MC3486 als mijn ontvanger met optionele 100 ohm parallel beëindiging door middel van een jumper.Omschakelen van de beëindiging in-en uitschakelen maakt niet veel verschil.Ik zal kijken in een versterker.Ik was onder de indruk dat de 3487 voldoende zou zijn, maar goed punt, misschien dat is waar het probleem is.Toegevoegd na 4 uur 19 minuten:Nou, bedankt voor de hulp van iedereen, maar eigenlijk dacht ik het probleem.Net had een breuk in de macht lijn naar de 3487.Weird ding is dat het werkte nog steeds zonder stroom op de 3 meter kabel.Ach, dacht het uit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back