Transistorised spanningsregelaar vraag

Z

zwerver

Guest
Hoi,
Het circuit in het bijgevoegde PDF-bestand moet worden gebruikt voor 8V/200mA o / p.How kan ik component waarden dwz Vdc berekenen, Zener & R3

Thanks & Regards
zwerver
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hoi
Stuur suggesties Praktische regulator circuit met behulp reeks pass transistor die stroom en spanningsregeling voor 7V/200mA

Thanks & Regards,
zwerver

Probeer te zoeken hier. Http://www.discovercircuits.com/P/power.htm
Als u niets kunt vinden, zal ik tekenen een eenvoudig schema voor je.

als ik niet verkeerd ben, R3 is onderdeel van een hoge stroomsterkte bescherming.Het idee is om de weerstand waarde nodig vinden in te schakelen wanneer uw Q5 uitgangsstroom hoger is dan wat je wilt, zodat wanneer Q5 overgaat tot actieve regio, Q1 krijgen ook op en het teveel van de huidige stromen door verzamelaar Q1's.In dit geval je de uitgang van de stroom is 200 mA, dus de stroom door R3 zou worden 200 mA, vermeerderd met de kleine hoeveelheid stroom die stroom via R2 aan de Zener ON te houden.Uw bescherming moet gaan werken als dat de huidige is een beetje hoger dan deze waarde (200 mA Izener).In dit geval R3 zou VbeonQ1 / (200mA Izener).(uitgaande Vbeon = 0.7, R3 = 0,35 ohm aprox).
Uw input spanning moet zo laag zijn als het kan worden, zodat de verbruikte vermogen zo laag op het circuit is mogelijk.De limiet van deze waarde wordt gegeven door de dropout spanning die zou worden VD2 VcesatQ3 VR3max (de minimale spanning die nodig is om onderdelen hebben al uw circuit werken als je wilt dat ze werken), wetende dat Vdcin ≥ Vout Vdropout (uitgaande van VD1 = 0.7, Vcesat = 0.2, Vdropout = 0,7 V 0,2 V 0,7 V = 1,6 V maken Vindc ≥ 9,6 V) Vergeet niet om waarden te gebruiken om dicht bij de limiet voor zorgen dat uw input voltage meestal rimpeling.
Tenslotte weten de spanning waarde van de Zener alles wat je moet weten is de spanning output waarde.In dit geval Vout = 8 V en ook Vout = Vzener VbeonQ3 VD1.(met de eerdere veronderstellingen Vzener zou 9,4 V).Vergeet niet om de waarde van R2 zodanig aanpassen dat het huidige (dat is hetzelfde als het een die door de Zener) is voldoende (maar niet te groot) aan de Zener op te houden.

Ik hoop dat dit helpt,

diemilio

Twee basic serie lineaire toezichthouders zijn in de bijlage hieronder.Een van hen is weer vouw huidige beperking, de andere is nog eenvoudiger is om de diode temp comp.Deze aren t precies hoge precisie, maar ze moeten geven u een uitgangspunt.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

max0412 schreef:

Twee basic serie lineaire toezichthouders zijn in de bijlage hieronder.
Een van hen is weer vouw huidige beperking, de andere is nog eenvoudiger is om de diode temp comp.
Deze aren t precies hoge precisie, maar ze moeten geven u een uitgangspunt.

Deze PDF-bestanden moeten uitleggen hoe de PARAM verklaring te gebruiken.Ik gepost voordat ze voor iemand anders.

Code:

h ** p: / / www.ecs.umass.edu/ece/ece211/ECE211_PSpice_Tutorial.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back