Transistor

R

raaj_aryan

Guest
Waarom is een transistor heet een gecontroleerde huidige toestel?
Pl detail met de theorie ..

Transistor ..Ik neem aan dat u doelt op Bipolar Junction Transistor ..Hier weet je dat de
collector stroom is evenredig aan de basis huidige
als

Ic = (Beta) Ib dus ..Ib hier is de input huidige
ane Ic is de uitgangsstroom ..dus we noemden het een stroom
gecontroleerde apparaat.

Wilt u meer informatie over dit onderwerp, kunt u Boylestad, Sedra, Rashid, lees onder anderen.

Quote:

Transistor ..
Ik neem aan dat u doelt op Bipolar Junction Transistor ..
Hier weet je dat de

collector stroom is evenredig aan de basis huidige

alsIc = (Beta) Ib dus ..
Ib hier is de input huidige

ane Ic is de uitgangsstroom ..
dus we noemden het een stroom

gecontroleerde apparaat.

hi want in transistor er in eerste instantie 3 stromingen, dat wil zeggen, Ib, Ic en IE = ib ic voor verdere referentieprijs U kunt zien dat de werking en uitleg van "TRANSISTOR huidige stroom-mechanisme" IN ELK VAN DE STANDAARD boek in elektronica

Een bipolaire transistor wordt gezegd dat de huidige gereguleerde want als het is partijdig in het actieve gebied van de output (collector) stroom wordt bediend vanuit de ingang (basis) stroom.

Een bipolaire trasistor wordt gezegd dat in de actieve regio toen BE knooppunt vooruit is partijdig terwijl CB knooppunt omgekeerde (of andersom is partijdig)

In deze situatie de verzamelaar huidige hangt vooral af van de huidige voet via β (Ic = β * Ib) en slechts marginaal (tweede orde effect) van verzamelaar Voltage (Early-effect).Ook β is afhankelijk van Ic.

Het is waarschijnlijk het beste te zien in een klein signaal model.IB kan worden gezegd dat de controle IC.

de BJT transistoren zijn beste respons voor U
ze hebben IC en IB en IE
ic = (bèta) IB
ie = (alfa) ic
alfa = (beta) / (beta 1)

Omdat de spanning aan de ingang VBE (basis om spanning emmiter) blijft op ongeveer 0,6 V en variatie van de huidige in de basis contros output variaties (stroom, spanning beide).

De transistor werd omschreven als "Trans-fer van de huidige over een re-Sistor" door zijn uitvinder.

Het maakt niet uit wat je doet, De basis bias spanning kunnen blijven dezelfde of enigszins variëren, maar de basis stroom kan sterk worden gevarieerd, resultingin een overeenkomstige stijging van de Collector stroom.
(De Basis-Emitter knooppunt (diode) is een vaste Doorsturen V ~ 0,6 tot 0.65vdc. Zoals elke andere pn junction)

cuz het de stroom in de basis controles de spanning op de collector

cuz het de stroom in de basis controles de spanning op de collector

voor Mosfet, ik denk dat komt omdat in deze vergelijking
ID = 1/2Kn 'W / L (VGS-Ve) ^ 2

zhangseong wrote:

voor Mosfet, ik denk dat komt omdat in deze vergelijking

ID = 1/2Kn 'W / L (VGS-Ve) ^ 2

want o / p stroom wordt contrlled door BASE huidige ..............

Ik denk dat het te duidelijk uit eerdere berichten.Een input stroom, de basis stroom in de gemeenschappelijke emmitter fase is de parameter die de output variabele maakt, de verzamelaar huidige omhoog gaat of laag.Dus de huidige inzamelaar volgt de schommelingen van de ingang (basis) de huidige dicteert.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back