Transistor werking in CE-regio (met name verzadiging regio).

U

Urmi

Guest
Hi, ik ben niet helemaal zeker dat dit het juiste forum, maar ik kon geen enkele meer geschikte fora om deze vraag te posten. Oke ... het ding is, in de verzadigde regio, een PNP transistor te zeggen in CE-configuratie, moeten we vooringenomenheid van de CB kruising naar voren. De vraag is, waarom hechten we een batterij tussen de collector en de emitter (VCE) met de positieve pool van de collector? Zou dat niet naar voren vooringenomenheid van de cb kruising? (In CB configuratie, is het makkelijk om vooruit vooringenomenheid van de CB-splitsing, zoals we hebben een batterij rechtstreeks tussen de Collector en Base, genaamd VBC .... maar in de CE-config, lijkt het erop dat we don, t precies doorlaatrichting van de CB kruising we alleen de Vce tegen een lagere reverse bias .... maar ik denk dat we kunnen inderdaad forward bias van de CB-splitsing door te doen wat ik hierboven suggereerde ..... waarom niet waarom niet we dat doen? ?)

Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'CE regio'. In een gemeenschappelijke emitter schakeling wordt gebruikt voor het omschakelen naar voren biasing de collector-base junction is ongewenst - het vertraagt ​​schakelen. Dat is de reden waarom een ​​Schottky-diode vaak wordt toegevoegd van de basis naar collector om over te schakelen circuits. Keith

Sorry, dat was een fout in de titel heb ik, maar ik denk dat ik legde mijn vraag uitvoerig genoeg in de draad zelf. Ik heb het niet over de transistor als een schakelaar ... Ik ben slechts op een zeer elementair niveau, en ik heb niet gelezen over de toepassingen van de transistor maar .... ik was gericht op de output kenmerken van de BJT, in ce configuratie, en in het bijzonder over de kenmerken in de verzadigde regio.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back