Transistor is een richting

S

Spicer

Guest
Ik had gezien uit een boek dat "in lay-out, moeten alle transistors worden geplaatst in een richting."kan iemand mij vertellen waarom?Dank u bij voorbaat.

de reden waarom de xsistors moeten worden in een richting is eenvoudig.diff richtingen oorzaken mismatch tussen xsistor ...dit is te wijten aan het diff in wat zij noemen "implantaat hoek" en zelfs masker uitlijnfouten ...

Hoi,

De belangrijkste reden voor het plaatsen van apparaten in dezelfde richting wordt maskers verschuiven tijdens de verwerking.

Franck.

Franck schreef:

Hoi,De belangrijkste reden voor het plaatsen van apparaten in dezelfde richting wordt maskers verschuiven tijdens de verwerking.Franck.

Hoi,

De belangrijkste reden moet u na te denken over masker verschuiving is voor matching.
Hoek van 45 graden voor poorten wordt gebruikt in digitale layout.
Je hoeft niet echt nodig om te zorgen voor bijpassende in digitale.
En door de manier waarop ik denk niet dat een masker verschuiving zou groot genoeg zijn om niet poly proces over de gewenste actieve gebied.Dat alleen zal resulteren in een onverwachte bron en afvoer gebied of een slechte overlapping van poly op diff.
Ook wil ik iets belangrijks toevoegen.U kunt transistors in verschillende richting (ik bedoel zelfs degenen die moeten overeenkomen) zo lang als je een manier van spliting uw apparaten (en natuurlijk routing) ook hebben gevonden.Dit kan worden gedaan voor exanple VCO in een kern, een detector of een JK Latch.

Franck.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back