Transimpedance versterker

D

demodb

Guest
Hij guys,

Ik ben momenteel bezig met een project waarin ik een Transimpedance versterker ontwerp.Misschien is mijn vraag is een beetje dom maar ik ben hier een beetje in de war.Moet ik een versterker die een zeer hoge winst heeft en alleen deze test met een ingangsspanning ontwerp?En als ik over voldoende winnen zet hem in een feedback topologie, waardoor het een Transimpedance versterker?Of hebben op een versterker ontwerpen en te testen met een ingangsstroom?
Kan iemand mij wat tips hier, ben ik gestopt in de war.Thx op voorhand ...

demodb wrote:

Hij guys,

Ik ben momenteel bezig met een project waarin ik een Transimpedance versterker ontwerp.
Misschien is mijn vraag is een beetje dom maar ik ben hier een beetje in de war.
Moet ik een versterker die een zeer hoge winst heeft en alleen deze test met een ingangsspanning ontwerp?
En als ik over voldoende winnen zet hem in een feedback topologie, waardoor het een Transimpedance versterker?
Of hebben op een versterker ontwerpen en te testen met een ingangsstroom?

Kan iemand mij wat tips hier, ben ik gestopt in de war.
Thx op voorhand ...

thx voor je snel antwoord

Ik heb op een versterker voor een foto diode ontwerp op een frequentie van 3M [Hz].De diode is een stijging en daling tijd van 7.5n en een BW van 50M [Hz].De parasitaire capaciteit is 5p [F].De huidige afhankelijk is van de afstand tussen zender en ontvanger, dit varieert van 8u tot 80U [A].

De output is volgens TTL en moet een omvormer rijden.

Bitrate = 3Mbit / s (niet 3MHz)
Dan maak versterker met bandbreedte 3MHz, en optimaliseren van haar dc krijgen a0, en gebruik vorige berekening voor Rf.
Je kunt ook enkele kleine capaciteit parallel met Rf als u extra nodig zijn om deze te stabiliseren.Bij het sluiten lus TIA moeten bandbreedte od 2.4M (maar niet kleiner).Mogelijk moet u de automatische controle krijgen indien uitgangsspanning te hoog is voor hoge stromen.

Hi demodb,

Tha "winst" van een versterker is g = Y / X, waarbij Y en X zijn output en input respectievelijk.
Als g dimensie van een impedantie heeft, Y is een spanning en X een stroom.De "winst" is dan een "trans" impedantie.
Een Transimpedance versterker converteert stroom naar spanning: Vout = Ztrans * Iin
Het moet zijn:
1) lage input impedantie, dus de huidige ingang is niet afhankelijk van de bron-impedantie
2) lage uitgangsimpedantie, dus de uitgangsspanning is niet afhankelijk van de lading impedantie
Een manier om het is om een spanning versterker met node-node negatieve feedback, dwz gebruik bijvoorbeeld een operationele versterker met een impedantie als feedback.
Een andere manier is zonder feedback, desgning een versterker met de bovenstaande kenmerken en de gewenste verhouding Ztrans.
De voordelen van feedback zijn dat u zeer hoge Zin kunt krijgen en zeer lage Zout, en de "winst" (Transimpedance) is afhankelijk van passieve componenten.
De nadelen van feedback zijn dat het moeilijk kan zijn om zeer hoge bandbreedte en stabiliteit te krijgen.
Groeten

Z

een kijkje op:

http://www.elecdesign.com/Articles/ArticleID/4346/4346.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back