totale CPU-instructies en de totale klokcycli gebruikt in XP OS

S

shakeel006

Guest
Ik moet het aantal cpu instructies gebruikt rekenen en klok cycli gebruikt op algoritme geschreven in C .

Hoe kan ik tellen deze twee dingen

1.totale CPU-instructies gebruikt

2.De gezamenlijke klokcycli gebruikt in XP-besturingssystemen

moet ik de C code te converteren tot montage met behulp van disassembler of enige hulp gereedschap of code in dit verband zal zeer worden gewaardeerd

Thanks in Advance

Shakeel

Ik weet niet de omgeving die je de ontwikkeling van het programma ...maar de meeste IO zal worden met functies als Break en Stop Watch ....

Stel de pauze punt vanaf waar u zijn voor de instructie cyclus te berekenen en een locatie aan het einde ...

run ur programma in simulator mode ..Start wanneer het punt bereikt, zodat Stopwatch en het resetten ...blijven simulatie van begin punt ..de stopwatch begint te lopen met de genomen tijd en instructie cyclus tellen ..wanneer het Eindpunt bereikt, zal de simulatie te stoppen, nu stopwatch zal u tonen Instructie cyclus en tijd die

die IDE voor C kan de taak van de bovenstaande berekening van de totale CPU cycli van een bepaalde code, die ook simulator voor Intel-processor of kunnen werken in XP OS.Bedankt voor uw antwoord

Ik hoop dat Visual Studio C kunnen met deze functie ...
Ik ben Embedded Software persoon en gebruikt dit soort dingen met cross-compilers ....

Het is niet mogelijk om exacte klokcycli krijgen op XP OS.Het is niet deterministisch OS, en het is de boodschap gedreven, ook elke compiler is met haar eigen optimalisatie routines, dus dezelfde code gecompileerd op twee verschillende compilers resulteren in verschillende ASM code.

is er echter de mogelijkheid klok cycli van WinCE 6, die is hard realtime systeem te krijgen.

Het is niet mogelijk om exacte berekeningen, maar bij benadering daarvan zijn mogelijk hebben.
Quote:

1.
totale CPU-instructies gebruikt

Elke smaak van Intel en AMD CPU zal u verschillende cyclus telt, ook verschillende SDRAM zullen verschillende oorzaken vertragingen, en ook is er veel andere interrupts uitgevoerd in de achtergrond, dus het is niet gemakkelijk te bepalen.Toegevoegd na 1 minuten:Ik denk dat er een 64-bits lopende cyclus teller in nieuwere Intel x86-processoren.Je vangen voordat u start en dan weer na het stoppen, vervolgens aftrekken en vermenigvuldigen door de CPU-core snelheid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back