Tools voor frontend VLSI Design

S

Suresh R

Guest
Hallo, Ik was met behulp van Xilinx ISE (WebPack), die alleen kunnen worden gebruikt voor FPGA implementatie. Ik zou graag willen weten over de frontend tools die beschikbaar zijn voor VLSI-ontwerp. Zijn er gratis downloadbare tools voor frontend VLSI?

[Quote = kalmte] nee dit soort instrument, maar cadans en Synopsys. [/Quote] Is er een evaluatie-versie van VLSI frontend tools die vrij is te downloaden?

See u kan gaan door Aldec website www.aldec.com .... van daar u kunt installeren van Active HDL .... De Expert Edition is echt rocken deze dag u kunt krijgen veel ideeën in dat we ter plaatse zelf

[Quote = gbaerf] Zie u kunt gaan door Aldec website www.aldec.com .... van daar u kunt installeren van Active HDL .... De Expert Edition is echt rocken deze dag u kunt veel ideeën op te doen in wij ter plaatse het zelf [/quote] Dank je wel. Ik ging door en het was nuttig. Maar ik dacht te weten het zelfde voor ASIC frontend ontwerp. dat wil zeggen, is er een evaluatie-versie voor ASIC frontend tools die is gratis te gebruiken.

Evaluatie versie van ASIC frontend tools worden over het algemeen verstrekt aan bedrijven, in afwachting van sommige aankoop van hen. Ik denk niet dat, een van de grote spelers zoals synopsys, Magma en Cadence bieden evaluatie versie (downloadbare versie).

Cadence FE Gereedschap: NC-Verilog en NC-Sim voor de simulatie BuildGates voor synthese en de timing verificatie Synopsys FE Gereedschap: VCS voor simulatie Design Compiler voor synthese PrimeTime voor statische timing analyse Xilinx FE Tools: ISE

Hoi Suresh, Er is een tool van Aldec genaamd Riviera Zijn principe "ASIC verificatie oplossing tool" in principe gemaakt voor ASIC type oplossingen alleen .... Ik heb hierbij de volledige lijst met functies en uitleg voor uw referentie pls check ..... anders dan dit ongeacht het gereedschap hierboven vermeld zijn de instrumenten en bedrijf dat op de markt wordt loopt van lang ...... maar ik voel me dit ASIC verificatie oplossing "front end" van Aldec zal nors nuttig voor u ... Ik zal proberen om het uploaden van de beperkte versie van de software set-up bestand en in software download sectie uploaden met groet,

U kunt zelfs de eval versie van dit, zelfs als u verzoek in de website of als u contact lokale leverancier in uw regio

Dat is geweldig. Hartelijk dank voor uw inspanningen. Iam vooral op zoek naar te migreren van het "FPGA frontend" naar "VLSI (ASIC) frontend" en dus proberen om vertrouwd te raken met de verschillen tussen de eerste en de latere. Is er een groot verschil tussen de twee?? Ik heb gebruik gemaakt Xilinx ISE tools voor Verilog codering. Zal het enig verschil als ik nodig hebben om dezelfde verilog code te ontwikkelen voor een ASIC toepassing of ik kan dezelfde code te gebruiken in een ASIC frontend tool en de nabewerking te doen? Wat is Suresh.

Nee er zal geen verschil op de codering niveau. als je wilt om dezelfde code uit te voeren .... als front-end niveau maakt het niet veel verschil ...

[Quote = gbaerf] Nee er zal geen enkel verschil op de codering niveau. als je wilt om dezelfde code uit te voeren .... als front-end niveau maakt het niet veel verschil ... [/quote] Dank je wel. uw antwoorden waren van weinig nut voor mij.

[Quote = Suresh R] Hallo, Ik was met behulp van Xilinx ISE (WebPack), die alleen kunnen worden gebruikt voor FPGA implementatie. Ik zou graag willen weten over de frontend tools die beschikbaar zijn voor VLSI-ontwerp. Zijn er gratis downloadbare tools voor frontend VLSI? [/Quote] Ik ben niet zeker waarom niemand de vrij beschikbare tools voorgesteld voor ASIC Design. Er zijn verschillende goede tools die beschikbaar zijn voor gratis. Magic VLSI (* nix) Elektrische VLSI (java gebaseerd zodat alle platformen) Alliance EUR (* nix) LASI (Windows) microwind (Windows) Icarus (verilog simulator) Geef ze allemaal een keer te proberen, maar ik zou persoonlijk adviseren Elektrische VLSI of Magic VLSI a. deze min of meer volledige netlist-to-GDS hulpmiddel suites. Alliance CAD heeft ook nog uitgebreide set van tools. Gezocht voor mijn andere berichten met betrekking tot een korte vergelijking van de bovenstaande tools. Veel succes.

Bedankt voor deze valuble informatie. Ik zou afrekenen met elk van die ik heb gekregen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back