tonen van gegevens op zeven segment displays

N

nvinod_13

Guest
hoi
Ik heb te doen een mini-project getiteld "instrumentatie versterker en weergave-apparaat"
dus ik heb besloten op een blokschema die
1) temperatuur sensor
2) instrumentatie versterker
3) A / D converter
4) zeven segment display
Ik heb besloten om een temperatuur sensor te gebruiken misschien kty10 of lm 35.

wat moet ik daadwerkelijk op dat de temperatuur te meten?

Ik ontwierp een instrumentatie amplifier.now ik nodig om te converteren naar digitale en display.but i dont know how voor alle these.even interface Als ik iets Vervolgens wordt het wud een spanning value.how do i leiden tot een relatie tussen de temperatuur en de spanning voelde lezen.
Ik begrijp ook een ding over het gebruik van een LED-driver voordat u verbinding met de leiding display.i geloven icl7107 heeft A / D-conversie en heeft ingebouwd LED Drivers maar er is een diagram in de technische fiche die zegt dat er sprake moet zijn van een latch en een zeven segment encoder voordat icl7101 is aangesloten op het LED-display.

u helpen met eventuele suggesties.

Neem een kijkje op de foto hieronder.Het show "digitale gedeelte" van de ICL7107.Zoals u kunt zien zijn al het hang-build-in.Als uw scherm kan werken met de huidige segment zinken van 8mA hoeft u niets ..anders moet je aan de bestuurders te sluiten, zoals 7407 of dergelijke ..

Wat de temperatuur sensor betreft, is de LM35 uitgangen 10mV/degree, dus alles wat een pre-versterker (in uw geval moet u uw instrumentatie versterker wijzigen) dienen we te doen is "schaal" de spanning van de LM35 in dergelijke een manier dat de input van de ICL7107 zal "zien" 0-200mV (in het informatieblad vindt u configuratie van de ingangen van de ICL7107 voor 200mV volledige schaal) voor, zeg, 0-200 ° C, wat betekent dat elke mV -> 1 ° C ..
Als je 0,1 ° C resolutie kunt u opnieuw configureren ingang van de ICL op 0-2000mV en re-schaal de output van LM35 dienovereenkomstig ..

Groeten,
IanP

tanks ianp
Betekent dit dat ik heb om te zoeken naar fiches van de zeven segment display IC's die kunnen ondersteunen segment zinken stroom van 8mA? pl geef me de link of de IC niet wanneer u komt 2 weet it.n hoe ik hoef te wijzigen het ontwerp van de instrumentatie versterker?

Kleine 7-segment LED common-anode display comfortabel lopen van 8mA en u kunt direct rijden ze uit de ICL7107 pinnen ..
Hier zijn enkele voorbeelden (zij zijn gespecificeerd voor 10mA, maar 8mA zal genoeg zijn):
http://www.purdyelectronics.com/products/opto/ledredgreensegment.cfm

Ervan uitgaande dat de ICL7107 zal worden in zijn basisconfiguratie (0-200mV), moet de output van de LM35 temperatuursensor's gedeeld door 10 met 2 weerstanden (spanningsdeler), of uw instrumentatie versterker (als u het te gebruiken) moet winst van 0,1 ..
Hier is een interessante link met enkele nuttige tips over de LM35 temperatuursensor:
http://www.facstaff.bucknell.edu/mastascu/eLessonsHTML/Sensors/TempLM35.html

Groeten,
IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back