timing voorwaarden

A

andrew257

Guest
hallo
Laatst gewijzigd door andrew257 op 29 april 2008 18:35; bewerkt 1 keer in totaal

dit is een beetje ingewikkeld apparaat.

1e u om te beslissen in welke modus wilt u het werk (er zijn veel modi).

2e dan moet je beslissen of je moet een bemiddelaar opslagapparaat (registers of BRAMs) beetween
ADC en ram, ram op uw output niveau, ook wat is de omvang?
(zeer waarschijnlijk je nodig hebt), en ook hoe het zal worden uitgevoerd: een-, twee-buffer, fifo.

3e u nodig heeft om de controle op de verschillende locaties:
ADC-> Bram, bram-> ram, ram -> Bram, Bram -> output niveau.
(vooral 2 state machines)

in uw geval heeft u ook wat uicroprocessor taak te weten: initialiseren de explosiedruk ram voor de gewenste modus en probebly configere de ADC ook.
(u kunt integreren in een van de machines te bouwen of een ander).

een gemakkelijke manier is om een DAC in uw uitgang en copare het resultaat aan de ingang.
u kunt ook digitaal vergelijken als u injecteert digitale patern na ADC en vergelijk
de digitale uitgang.

hi shawndaking,

ja ik ben het eens de chip is vrij ingewikkeld.Zijn de chip die bij het bord.Trouwens ik heb al ontwierp de SPI controle voor de ADC en DAC.Op het moment dat de output van de ADC gaat rechtdoor in de DAC, audio in-uit.

De ADC en DAC zijn 12 bits apparaten.Het geheugen chip Ik gebruik automatisch bevoegdheden in asynchrone modus.Dus hopelijk als ik kom niet aan een van de controle registers zal maken het werk gemakkelijker te Voer als een standaard asyncronous ram apparaat.

Ik zat te denken over buffers.MIJN ADC en DAC zijn apparaten synchroon loopt op 48kHz per monster.Ik ging te lopen mijn ram controller bij de raad kloksnelheid die 50mhz.

Wat buffers is het niet juist om alleen klok in de bits op een temp registreer vervolgens na elke monster vervolgens dit register op de databus?.Ook voor het lezen.nemen gegevens van databus en plaats in temp register, zodat de klok kan DAC de bits uit.

Ben ik op de goede weg.Ik ben in het midden van het schrijven van een stroomschema van de manier waarop ik zal de ram.i will post it up Zodra ik heb voltooid.

Bedankt

Misschien is dit eenvoudige ruwe Verilog 2001 proefbank voorbeeld zullen u helpen.
Het maakt gebruik van Micron's 128Mb CellularRAM simulatie model uit P26ZB_cellram.zip.
Het schrijft acht gegevens woorden in RAM (asynchrone modus), dan leest ze terug, en vervolgens herhaalt.
Code:

"tijdsbestek 1 ns / 1 PS

module top;

reg clk = 0;

reg [4:0] count = 0;

reg [22:0] addr = 0;

reg ce_n = 1;

reg we_n = 1;

reg oe_n = 1;

wire [15:0] DQ =! we_n?
1111 * (addr 1): 'bz;

reg [15:0] read_data;aanvankelijke

# 50 forever # 50 clk =! Clk; / / 10 MHz klokcellram uut (. clk (1'b0),. adv_n (1'b0),. CRE (1'b0),. o_wait (),

. ce_n (ce_n),. oe_n (oe_n),. we_n (we_n),

. ub_n (1'b0),. lb_n (1'b0),. addr (addr),. DQ (DQ));altijd @ (posedge clk) beginnen

count <= count 1;

ce_n <=! count [0];

we_n <=! (count [0] & &! count [4]);

oe_n <=! (count [0] & & count [4]);

addr <= count [0]?
count [3:1]: "bx;

read_data <=! oe_n?
DQ: read_data;

eindigen

endmodule

hi echo,

schreef u dat proefbank jezelf?Ik downloadde het verilog model van de ram-chip Toen ik de datasheet, maar toen ik opende het model het beangstigde me half dood en ik ben ervan uitgegaan dat zou veel te ingewikkeld om te simualte.Het lijkt erop dat er meer dan een dossier in verband met het model.

Ik zal een experiment met de code.

Bedankt

Maak je geen zorgen over het model
van de interne complexiteit.Alles wat u hoeft te doen is instantiëren "cellram" in uw testbank, zoals ik deed in mijn voorbeeld.Merk op hoe cellram havens match van de pinnen op de werkelijke geheugen chip.Dat maakt het leven makkelijker voor je.Het model moet gedragen net als de echte geheugenchip, uitgaande van Micron ontworpen model accuraat.

De enige bestanden die ik nodig uit Micron
het zip-archief werden cellram.v en cellram_parameters.vh.

Gewoon uit interesse welke software gebruik je voor de simulatie van uw ontwerpen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back