timer interrupt in MicroC voor PIC16F877A

W

Wafeeq

Guest
Hallo ik ben bezig met een project waar ik aan de balie lopen van 0 van 99999. Ik moet de teller na elke seconde te werken. kan iemand mij helpen met betrekking tot deze. ik wil gebruiken timer te onderbreken niet vertraging functie als ik heb doen het ook andere taken met dezelfde controller en vertraging zal leiden tot fouten in de teller. Ik weet niet hoe je timer interrupt te gebruiken in microC.

hi, Met die vertraging functie, kunt u de teller te verhogen bij elke een seconde. de ISR interrupt service routine is de enige manier. u zoeken dat soort programma's in tal van links door de invoering interrupt service routine in de Google Search Engine.i ben met behulp van c18.there is andere versie. maar de oplossing hetzelfde. Probeer het eens.

Hier is een voorbeeld code dat de bits van PORTD keert elke 1 seconde:
Code:
 / / Clock = 4MHz # define TH 0xF4 / / 62499 # define TL 0x23 leegte interrupt () {if (TMR1IF_bit == 1) {/ / geen nodig hebben om te controleren of dit de enige interrupt TMR1H = TH; TMR1L = TL; PORTD = ~ PORTD; / / Omkeren PORTD om interrupt opgetreden TMR1IF_bit = 0 te tonen; / / flag, gemachtigd moeten worden}} void main () {PORTD = 0 ; TRISD = 0; T1CKPS1_bit = 1; T1CKPS0_bit = 1; / / prescaler 1:08 GIE_bit = 1; / / Enable global interrupts PEIE_bit = 1; TMR1IE_bit = 1; / / Enable Timer1 interrupt TMR1IF_bit = 0; TMR1H = TH; TMR1L = TL; TMR1ON_bit = 1; / / Start Timer1 while (1);}
Ik hoop dat dit helpt. Tahmid.

[Url = http://adf.ly/2K9Xr] PIC16F877 Timer Modules tutorials | PIC timer0 handleiding [/url] check die site .. zeer goede uitleg over timers .. er is geen interrupt maar je zult veel leren over timers .. alleen in staat stellen de interrupt ..

heren ... vriendelijk stuur mij een programma met behulp van pic16f877a van een 24 seconden Shotclock met behulp van T0 met een pauze, meerderen / minderen en reset functies kunt u ... Ik heb gewerkt op deze en toch werkt het niet ... please please please ..

heren ... vriendelijk stuur mij een programma met behulp van pic16f877a van een 24 seconden Shotclock met behulp van T0 met een pauze, meerderen / minderen en reset functies kunt u ... Ik heb gewerkt op deze en toch werkt het niet ... please please please ..
laat zien wat jouw bestaand werk en laten we bespreken .. bezoek mijn bovenstaande link moet geven u het idee dat u wilt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back