Thermokoppel vergoeding

B

BabyTiger

Guest
Ik ben het ontwerpen van een project. Ik gebruik ADC te lezen kleine spanning van thermokoppels. Mijn project moet worden gebruikt voor multi-type thermokoppels. Dus ik moet koud-splitsing van de thermokoppels te compenseren, maar ik weet niet hoe. Gelieve me, als ik software compensator met behulp van een thermistor bij koude-splitsing. Ook begrijp ik niet over isotherme aansluitbox. Please help me.

Geachte IanP Voor de isotherme blok dat temperatuursensor voor compensatie heeft. Ik kan het kopen (aansluitblok + temperatuursensor)?, Of moet ik bouwen door mijzelf?.

Kunt u mij uw website of bedrijven die verkoop de isotherme blok?. Of iemand meer informatie over hoe om het te bouwen.

kunt u gebruik maken CYPRESS PSOC, kijk naar application note AN2148. Ik bouwde dit circuit en getest (tussen kamertemperatuur en 400 graden) het werkt OK.

Je mag geen behoefte aan een isotherme blok. Als u uw referentie sensor (bijvoorbeeld een halfgeleider apparaat zoals de LM335 zal heel goed werken) vinden in de nabijheid van de tc koude las, alles wat je moet doen is ervoor zorgen dat de sensor en tc zijn bij dezelfde temperatuur. De functie van een isotherme blok moet zorgen dat de referentiesensor en tc om bij dezelfde temperatuur met behulp van een grote thermische massa, maar er zijn andere manieren te dwingen hun temperatuur te volgen. Bijvoorbeeld, kunt u gewoon wrap bubble-pack rond de tc knooppunt en de referentie-sensor, dit zal toestaan ​​dat de tc en sensor thermisch evenwicht te bereiken, terwijl de bescherming tegen thermische transiënten zoals wind van open ramen, enz. Voor zover de ondersteuning van meerdere tc typen, kunt u gebruik maken van de bovenstaande regeling als volgt: 1. Met behulp van ADC, het meten van de LM335 uitgang. 2. Converteer gemeten LM335-uitgang naar een equivalent in tc voltage voor uw doelgroep tc type. 3. Meet tc spanning met behulp van ADC. 4. Voeg samen tc spanning en gelijkwaardige tc LM335 de spanning op de "gecorrigeerd" tc spanning te krijgen. 5. Zet gecorrigeerd tc spanning temperatuur. Ik heb gebruik gemaakt van deze techniek en de behaalde beter dan 0,2 ° C nauwkeurigheid over volledige werkbereik voor zowel J en K types.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back