thermistor interfacing

A

ahsanali

Guest
in mijn project "de inbreker EN FIRE FIRE ALARM"
Ik heb het gebruik van micro-controller (89C51), die moet
BCZ microcontroller is mijn onderwerp in de klas.
en dus ik interface LM35 thermistor / temp sensor.
Dus, ik wil interface van de LM35 en 89C51.
Hoe is het mogelijk ?????????
Mijn Project = Om een brandalarm met microcontroller zodanig dat
de gebruiker geeft het een temprature waarde als een barrière, en
het systeem moet ook de ecologische betekenis temp.
en wanneer de milieu temp exceedes deze belemmering
het alarm moet worden ingeschakeld.
dit is de eerste keer voor mij om te werken met microcontroller
dus ik wil weten hoe dat het circuit zal worden gemaakt, zijn workig,
interfacing, diagram
Ik zal zeer volledig aan u bedanken voor deze daad van vriendelijkheid

hoi
om interface van de LM35 in de micro u nodig hebt om analoog naar digitaal converter gebruiken
ADC die de spanning die door LM35 in digitale waarde die u kunt lezen door de micro-controller zet
mee dat LM35 geeft (10 mV) verandering voor (1 ° C) te veranderen en het heeft slankere reactieToegevoegd na 11 minuten:Ik denk dat deze link wordt u helpen ..
http://www.cs.ucr.edu/content/esd/labs/a2d/a2d.html

Als u aan deze bijzondere microcontroller, gebruik dan zul je een externe ADC selecteren, maar als je niet dan zou ik een microcontroller met ingebouwde ADC kiezen.Deze oplossing vereenvoudigt uw circuit en ook software deel van uw project is veel, veel makkelijker.
8 bit kan niet genoeg voor juist sensing temperatuur met LM35 temperatuursensor (10mV versus 19.5mV op 8 bits).Iets als 10-bits converter zou waarschijnlijk een betere optie.
Als je zou willen zijn stack met 8051 kern ga dan naar Maxim-Dallas website (www.maxim-ic.com) en kies daar een microcontroller, of u kunt proberen www.microchip.com voor soortgelijke product, indien u kunt gebruiken de PIC kern ..
In beide gevallen wordt u aangeboden gratis monsters ..

aangezien de MCU is 8051 u zijn het gebruik van een 8-bits ADC.de stap spanning van 8 bit ADC is 5v/256 = 19.5mV. lm35 en veranderingen 10mv/0c dus gebruik maken van een referentie van 2.56mV zodat de stap spanning van de ADC is 10mV en dus voor elk Degee variatie zal er verandering in de ADC.
voor meer details verwijzen "de 8051 microcontrollers en embedded systemen" - mazidi

Hoi
kunnen we gebruik maken van een operationele versterker om de sensor respons groter
zoals LM324 of LM741 door amplificatie factor van ongeveer (8) of (10)

Baslan wrote:

Hoi

kunnen we gebruik maken van een operationele versterker om de sensor respons groter

zoals LM324 of LM741 door amplificatie factor van ongeveer (8) of (10)

Als u een Hance proberen PIC-microcontroller te gebruiken.Ik heb gemaakt met 16F877 ...

ADCON1 =% 10000010 'configureren van de haven

Definieer ADC_BITS 10 'ADC resultaat is 10 bit
Definieer ADC_CLOCK 1 'ADC klok bron (foscillator / 8)
DEFINE ADC_SAMPLEUS 50 'ADC monster tijd

DEG CON 223 'voor een zekere teken

TEMPERATUUR VAR WORD
Resultaat AD_Rez VAR woord 'van de ADC is 16 bit
C VAR byte 'voor ADC conversie

De code vooral de eerste opstellingen gemaakt voor het meten met LM35U kunt bellen naar het meten van uw routine met behulp van onderstaande code

GOSUB MEASURE_TEMP 'bellen met de routine
LCDOUT $ FE, $ D4, dec2 AD_Rez, DEG, "C" 'weergegeven op het LCD
-
Dit is de routine van de temperatuur te zetten ..

MEASURE_TEMP:

ADCIN 0, AD_Rez '
AD_Rez = (AD_Rez * / 500)>> 2 '

TerugIk hoop dat dit zal helpen u..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back