TFT-LCD-interfacing met AT91SAM7S64

K

krunal_299

Guest
Hi to all!
Ik heb 240x320 TFT-LCD met RGB-patroon, 18 bpp (bits per pixel).262K kleuren.
en AT91SAM7S64 als ARM controller.
De LCD heeft standaard Conrol signalen zoals: hsync, VSYNC, MAINCLK, mogelijk maken en 18 gegevenslijnen voor RGB controle van een pixel (6 bits voor elke kleur).

Tot nu heb ik basisconcept van deze signalen te krijgen LCD-interface met microcontroller dat is: VSYNC wordt gebruikt voor het frame reset, hsync voor het veranderen van de rij van de pixel en MAINCLK sequenties de kolom voor iedere haar pols.
RGB-gegevens wordt vergrendeld op elke MAINCLK puls met ENABLE actief.

Maar ik heb geen idee hoe Souce code te schrijven voor het versturen van teken of symbool op het LCD.
Is er iemand kan geven mij elke bron over deze kwestie?
Met vriendelijke groet!

Mijn andere verwarring is:
Als ik wil een teken van een regel geschreven in het LCD-scherm wijzigen, dan Is i need to refresh gehele frame of alleen de locatie van het bijzondere karakter?

Thanxs!

Hi again!
Als LCD-module heeft parallelle TTL RGB-interface, Pls mij te vertellen, dan is het verplichte tot LCD controller chips of ik gebruik kan direct interface LCD-module met micrcontroller dergelijke AT91SAM7S64?
Thanx!

Hoi,

Je zou kunnen gebruiken SED1330 of SED1335 als lcd-controller, of emuleren hun functie met behulp van ARM

groeten

U kunt elke External LCD controller willen ILI9320 te gemakkelijk het ontwerp.

Initlially om mee te beginnen is er veel software op een perticuler karakter te genereren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back