testen ..

L

leoren_tm

Guest
Ik heb deze uitzending op een LAN,
niet op een subjectieve manier, hoe zal ik evalueren,
zodat ik nu dat mijn systeem heeft een goede kwaliteit,?

Uw bericht heeft geen zin.U heeft "dit" uitzendingen op een LAN?Normaal gesproken zou je uitzenden aantal gegevens en proberen te krijgen, door gebruik te maken van de juiste metingen statistieken zoals QoS kan worden bepaald.

Kwaliteit van de dienstverlening ..
ok ...
Ik bedoel, als ik TCP-en televisie-uitzending of gebruik sturen audiosignaal .. (golf of wav)
Ik weet dat het zal arriveren bij de ontvanger, omdat van het protocol ..
maar hoe moet ik weten dat het voldoet aan de norm of iets dergelijks

Ok dat zinvol.Een eenvoudige manier om dit te doen is het ontvangen signaal bij de ontvanger te meten, en vervolgens signaalverwerking technieken uit te voeren op de twee signalen om dingen vast te stellen, zoals:
Jitter
Amplitude en fase verschuiving (indien van toepassing)
Vertraging

Voor meer ideeën hebben een kijkje op de soorten metrieken toegepast op VoIP-communicatie.Een eenvoudige en doeltreffende test opstelling is hieronder beschreven.

Signal_Gen-> LineIn-> Skype/NetMeeting/ICQ-> LineOut-> Digital_Scope.

Dan door het uitvoeren van de signaalverwerking van de twee signalen die u kunt bepalen de kwaliteit.Als dit hielp klik hielp me.

Sante
Slayerza

uhmmm .... Ik weet dat al!!
signaalverwerking?? ossiloscope of zoiets?
uhmmm ... het TCP-protocol gebruiken is ... een verbinding oreinted dus .. de gegevens komen bijna thesame worden!of een te verwaarlozen diff ..
hoe dan ook op de vertraging deel ..
we zeggen ik heb het gecodeerd in ronde ...
op 44.100 monster per seconde met 16 bits per sample ..
Daarom zou ik hebben een data van 44100 * 16 bits per seconde ...,
en conidering het protocol te gebruiken,
Hoe kan ik berekenen voor de vertraging?
Dit zou juist zijn een-een communicatie (om verwarring te voorkomen)

Ok het gebruik van uw golf voorbeeld.De vertraging zal zijn klein, maar er zal een vertraging.Dus als je een haak aan de osciloscope LineOut van de ontvangende pc dan als het een digitale ruimte U kunt het ontvangen signaal.

Als echter de twee PC's zijn fysiek dicht bij elkaar kunt u de input signaal naar de osciloscope Triger.Op die manier kun je gewoon lezen van de vertraging.

In het eerste geval moet je het plot van de gegevens in iets als matlab en overlay de input golf over dat signaal om te observeren en / of de maatregel de vertraging.

Hope it helps
Sante
Slayer

ITS niet klein ..
Ik heb al getest ..
uhmmm ... Als je via LAN ... you cant zeggen sluiten, er is geen punt in het gebruik van ossiloscope voor trigering ..
anyway .. i got your point ...
maar de implactical ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back