C
cmosbjt
Guest
Enkele jaren geleden ontwierp ik een LNA in 0.18um CMOS.Aangezien ik deed op wafer-meting, ontwierp ik de output matching netwerk op de chip met behulp van MIM pet en spiraal ind.De plot van de K-factor vs freq bleek dat k is dan 1, in het gehele frequentiegebied, maar het heeft de laagste waarde van 8 rond 3GHz.Ik dacht het moet veilig zijn, maar het was echter niet: het oscilleert op 2.9GHz.Iemand vertelde me in dit forum dat de output-poort van een LNA is een hoge Q-knoop (voornamelijk inductief of capacitief), is het niet gemakkelijk is, aan te passen met behulp van on-chip component.Mijn vraag is:1.
Wat moet ik doen als ik nodig om mijn LNA testen op-wafer?2.
Hoe oscillatie te voorkomen in het geval zelfs simulatie toont het resultaat stabiel is?3.
Als ik de LNA kan meten zowel on-wafer of op PCB's, wat is de beste manier om het ontwerp te testen?Bedankt
Wat moet ik doen als ik nodig om mijn LNA testen op-wafer?2.
Hoe oscillatie te voorkomen in het geval zelfs simulatie toont het resultaat stabiel is?3.
Als ik de LNA kan meten zowel on-wafer of op PCB's, wat is de beste manier om het ontwerp te testen?Bedankt