Testen van gereedschap voor amateur-RF-circuits??

M

muddasserniaz

Guest
Wat het testen van tools heb ik nodig om freq te maken RF circuits max.144mhz .????

plz verlenen detail specs dwz Bandbreedte / Sampling freq enz. ..!

kan ik gebruiken PC geluidskaart (software) tools op basis van ..??

Afhankelijk van hoe nauwkeurig je wilt dat je metingen kunnen worden.Sommige waar tussen fmax minimaal 2x en 5x fmax voor hoge nauwkeurigheid.
Dus je zoekt op ~ 300Mhz naar ~ 1Ghz voor de bandbreedte van uw bereik.

De beste tool voor het testen van rf schakelingen is oscilloscoop.

Welke benadering voor het testen heb je liever amateur of professional?
Voor amateur-niveau dat u kunt bouwen een aantal analoge instrumenten zeer goedkope test.
Professionals gebruik van dure instrumenten en kan bereiken betere resultaten.

Een hoge bandbreedte oscilloscoop is leuk om te hebben, maar niet van vitaal belang.

De meest nuttige wat je kunt hebben is een goede radio-ontvangers.U kunt luisteren naar uw oscillator op een SSB ontvanger, op korte termijn de frequentie drift of echt slecht faseruis is duidelijk aan het oor.

Een eenvoudige hoge impedantie RF proble met een spanningsmeter is zeer nuttig.

U kunt gebruik maken van een wavemeter om de productie te controleren van het uitgangssignaal van de zenders voor buitensporige harmonische.

Een raster dip oscillator kan nuttig zijn.Het maken van een zelf een goed project is om te beginnen.

Een signaal generator en een frequentie teller.

> Kan ik gebruik pc-geluidskaart (software) tools op basis van ..??
Alleen voor audio frequentie spul.

dankzij Borber!

Borber schreef:

Welke benadering voor het testen heb je liever amateur of professional?

Sommige van deze instrumenten throwavay18 reeds vermeld.Er bestaat nog meer van hen als SWR meter, het spectrum analyzer, sweep generator enz. Ik ben er zeker van kunt u op deze internet die speciaal zijn te vinden in de radio-amateurs pagina's (ham radio).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back