temporele venster?

M

milad_omidi

Guest
Is er iemand weet wat een temporele venster of filter?

temporele venster is bedoeld venster in de tijd domein.
Het is een filter ook.

Hey vriend, zie mijn verduidelijking:

Wanneer de DFT van een sequentie wordt genomen, off-bin frequenties lek in zekere mate in alle bakken.Het resultaat kan worden, in het algemeen, een sterk verminderd vermogen om onderscheid te maken discrete frequenties van elkaar wanneer ze close.Leakage kan echter worden verminderd bymultiplying het signaal sequentie van een smoothing functie een zogenaamde Venster voorafgaand aan het nemen van de DFT.

Vandaar dat de lekkage wordt gegenereerd als gevolg van de discontiuity in de tijd domein.Hoe groter de discontinuïteit,
hoe meer de lekkage.Om het effect van de spectrale lekkage, een venster functie kan worden gebruikt waarvan de amplitude tapers smothly en geleidelijk naar nul aan beide uiteinden.

(n) is better illusterated in the following equation,

Toepassing van het venster functie w (n) op een reeks gegevens x (n) voor het verkrijgen van een venstermodus sequentie x w
(n) is beter illusterated in de volgende vergelijking,
(n)=x(n) w(n) for n=0,1,2......,N-1

x w
(n) = x (n) w (n) voor n = 0,1,2 ......, N-1

De gemeenschappelijke functies venster worden weergegeven als volgt (deze zijn niet alle soorten),

1.De rechthoekige venster (geen venster functie): --
(n)=1 0≤n≤N-1

W R
(n) = 1 0 ≤ n ≤ N-1

2.De driehoekige venster: --
(n)=1-{|2n-N 1|/(N-1)} 0≤n≤N-1

W tri
(n) = 1 - (| 2n-N 1 | / (N-1)) 0 ≤ n ≤ N-1

3.De Hamming venster: --
(n)=0.54-0.46 cos(2Πn/(N-1)) 0≤n≤N-1

W ham
(n) = 0.54-0.46 cos (2Πn / (N-1)) 0 ≤ n ≤ N-1

4.De Hanning window: --
(n)=0.5-0.5 cos(2Πn/(N-1)) 0≤n≤N-1

W hn
(n) = 0.5-0.5 cos (2Πn / (N-1)) 0 ≤ n ≤ N-1

Nu, vertel me mijn vriend, is dat genoeg?

Ik weet ongeveer venstersysteem.
Neem een kijkje in dit document:

http://eprints.nuim.ie/1268/1/TWvilling2004_syllableseg.pdf

pagina 5
rechterkolom
eerste paragraaf.

Citaat:

Om te voorkomen geuit medeklinkers aan het begin van lettergrepen wordt ten onrechte aangeduid als de klinkers vs vector convolved met een temporele venster dat veroorzaakt de grootste scoring klinker te onderdrukken kleinere klinker scores minder dan 100ms voor of na het, zoals aangegeven in figuur 5.

Ja mijn vriend, de convolutie in de tijd domein komt overeen met een vermenigvuldiging in het frequencey domein !!!!!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back