Teflon Slab ...

T

tanuki

Guest
Ik
heb gekraakt open een dode DSS-LNBF om te studeren.

Hoe werkt een "plakken" van Teflon (of andere diëlektrische) in het voeder hoornpitten circulaire Waveguide converteren circulaire polarisatie van lineaire?

Het concept is makkelijker te begrijpen dan verklaren door tekst.
Ik
zal het proberen.
1) Het ensemble van radiatiatin golf van energie is altijd de som van de twee "orthogonale" polarisatie.We kunnen toespraak van H & V of LHCP & RHCP.
2) Een polarisator is een wederzijdse apparaat.Indien gevoed door circulaire vervolgens een lineaire komen en vice versa.
3) Een circulaire polarisatie is de vectoriële som van twee lineaire een.Zo voegt u de V met de H vertraagd met 90 °.
4) Veel praktische modaliteiten bestaan om dit te doen.De diëlektrische plakken, aangezien is langzamer dan de lucht, zal onmiddellijk de lineaire polarisatie dat de stroom in (bijvoorbeeld de V), de ortogonal een (bijvoorbeeld H) geen stroom in de plaat, dus het zal geen vertraging oplopen.Dus aan de uitgang U krijgt een circulaire polarisatie.
5) van toepassing, punt 2) dus als je feed met een circulaire polarisatie, heeft u een lineaire dat is wat je wilt.
6) Natuurlijk werkt het in een limitated bandbreedte, tipically 10 tot 20%.
7), afhankelijk van wat u wil,
kunt u verzamelen slechts een polarisatie of beide, in het laatste geval moet u een OMT na de polarizator.

Bedankt voor uw antwoord.

Ah ...

so the dielectric slab needs to delay the perpendicular component by a 1/4 wave length (ideally). Aangezien de circulaire golf reist langs de slabbed golfgeleider de polarisatie wordt elliptisch, totdat geleidelijk, op een bepaald punt, het is lineair.Het stuk verstandig equivalent van licht in een birefringent media.

De plaat heeft aansluiting eindigt.Is dit een kegelvormige impedantie matching?

Het is geen OMT structuur (die ik herken) de Waveguide (D = 15.82mm) blijft 8,4 mm voorbij de sondes (het einde is een metalen kapje ... dwz kortgesloten einde).

Ik heb gemerkt dat de circulaire polarisatie sondes (R / L) op 45 en -45 graden loodrecht op de plaat, terwijl de lineaire sondes (H / V) zijn 0 en 90 graden.

Ik
ben verward door de / - 45 graden sonde hoeken.Kunt u mij helpen?
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

/ - 45 graden ....natuurlijk
is het de vector som van de resulterende fase afgestemd golven.

Nogmaals bedankt.

tanuki schreef:

Bedankt voor uw antwoord.Ah ...
zodat de diëlektrische plaat moet terstond de loodrecht component, door een 1 / 4 golf lengte (idealiter).Aangezien de circulaire golf reist langs de slabbed golfgeleider de polarisatie wordt elliptisch, totdat geleidelijk, op een bepaald punt, het is lineair.
Het stuk verstandig equivalent van licht in een birefringent media.De plaat heeft aansluiting eindigt.
Is dit een kegelvormige impedantie matching?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back