Te verklaren variabelen in AT 89C51

Y

yasser11

Guest
Hallo, Ik ben bezig met een project waarin ik nodig heb naar laatste acht tellen waarden op te slaan in het geheugen, maar ik ben niet in staat om dit te doen. Ik probeerde met deze instructies: slaan EQU 20H & DSEG om 20u op te slaan: ds 8, maar het is het geven van fouten die niet herkend verklaringen. Plzz help me zo snel mogelijk ..

Ik weet niet veel van de montage. Maar je moet vertellen welke assembler u gebruikt om hulp te krijgen. Vermeld de assembler die u gebruikt, dus dat iemand het gebruik van de assembler u kan helpen. Cheers idlebrain

Ik gebruik TASM assembler de fout is van niet-erkende instructie.

Als je praat over het opslaan van uw waarden in de Flash-geheugen (ROM), dan kunt u schrijven een statement lijkt op: A_: DB 00h, 0F8h, 14u, 12u, 14u, 0F8h, 00h, 00h; A De bovenstaande verklaring slaat 8 bytes in de ROM. Voor toegang tot deze gegevens in uw programma dat u zal schrijven: MOVC A, @ A + dptr; Verkrijg de rom gegevens die ik havent gebruikt TASM maar ik gebruik 'ASEM-51' assembler voor mijn programma's en de bovenstaande verklaringen draaien prima op.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back