te simuleren hoe de varactor cv curve

Ik deed dat, voordat met behulp van ADS, maar je moet een niet-lineaire model varactor eerst.
U kunt zoeken dit board te krijgen informatie hoe je een niet-lineaire model als je niet hebben.

voeg een ac bron voor een freq, zoals 1MHz
verbinding te maken met een varactor pet, vegen de Vac om de huidige.

Sorry AC niet zeggen dat je het echte verhaal!

Doe het anders dan de anderen, doe het rechts:

In een VCO de amplitude is niet klein in vergelijking met de VJ parameter van de diode capaciteit over spanning model.Dat is de reden waarom je amplitude te frequentieomzetting effecten.Via deze weg ook verschillen tussen PSS lawaai analyse en metingen bestaan.Maar het is niet de enige.

De methode:

Gebruik een sinewave bron (transiënte).Als de varactor is differentieel aangedreven gebruik maken van een sinewave met twee gecontroleerde bronnen 0,5 en -0,5 coeffcient.Gebruik een amplitude gelijk aan tank amplitude.Maatregel transiënte huidige dal van de varactor.Doe een FFT op de huidige.Neem het imaginaire deel van de eerste harmonische.Bereken de effectieve capaciteit door het imaginaire deel van de huidige door de spanning en radiaal frequentie.Als u variëren de amplitude van de frequentie van de tank zal veranderen.

Neem in gedachten dat ook actief apparaten spanning afhankelijk capaciteit.

Ik heb een soortgelijke zaak in advertenties, ik ben daarbij een Doc met een schematische en grafieken.In principe doen wat rfsystem zegt.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

rfsystem schreef:

Sorry AC niet zeggen dat je het echte verhaal!De methode:Gebruik een sinewave bron (transiënte).
Als de varactor is differentieel aangedreven gebruik maken van een sinewave met twee gecontroleerde bronnen 0,5 en -0,5 coeffcient.
Gebruik een amplitude gelijk aan tank amplitude.
Maatregel transiënte huidige dal van de varactor.
Doe een FFT op de huidige.
Neem het imaginaire deel van de eerste harmonische.
Bereken de effectieve capaciteit door het imaginaire deel van de huidige door de spanning en radiaal frequentie.
Als u variëren de amplitude van de frequentie van de tank zal veranderen.Neem in gedachten dat ook actief apparaten spanning afhankelijk capaciteit.

zie ADS's bijvoorbeeld D: \ ADS2004A \ voorbeelden \ handleiding \ SDD_Examples_prj

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back