TCL hulp nodig had ... Dringend!

• Thread starter Sumitha Sudhakaran
  • Start date
S

Sumitha Sudhakaran

Guest
Stel ik heb een tcl bestand moet worden uitgevoerd, zeggen test.tcl .. en ik wil het bestand op te geven te testen, zeggen test.tcl file1. wha moet ik doen om "file1" uitpakken vanaf de opdrachtregel en de test op het bestand uit te voeren .. Ik heb een tcl-commando, dat helpt halen het argument van de opdrachtregel ..

Stel ik heb een tcl bestand moet worden uitgevoerd, zeggen test.tcl .. en ik wil het bestand op te geven te testen, zeggen test.tcl file1. wha moet ik doen om "file1" uitpakken vanaf de opdrachtregel en de test op het bestand uit te voeren .. Ik heb een tcl-commando, dat helpt halen het argument van de opdrachtregel ..
Alle Tcl scripts hebben toegang tot drie vooraf gedefinieerde variabelen. $ Argc - nummer artikelen van argumenten doorgegeven aan een script. $ Argv - lijst van de argumenten. $ Argv0 - naam van het script.
Code:
 puts "Script Naam is" zet [lindex $ argv0] puts "tweede argument is" zet [lindex $ argv 0] puts "derde argument is" [lindex $ argv 1]
Bijvoorbeeld zet.
Code:
 tclsh argtest.tcl myarg1 myarg2
vermogen Script Naam is argtest.tcl tweede argument is myarg1 derde argument is myarg2

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back